Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Netti vie television katsojia

Uutiset, Internet, | torstaina 23.08.2007 - Toimitus

IBM:n teettämän maailmanlaajuisen tutkimuksen mukaan internet-sisältöjen kulutus on lisääntynyt television katselun kustannuksella. Internetissä käytetään aikaa keskimäärin jo yhtä paljon tai jopa enemmän kuin television ääressä. Erityisesti 18-34-vuotiaiden joukossa televisiostaon tulossa taustamedia, jota seurataan vain passiivisesti.

Internetissä puolestaan sosiaaliset verkostot, itse kuvatut videot ja muu käyttäjien tuottama sisältö valtaavat alaa perinteiseltä, mediayhtiöiden tuottamalta materiaalilta. Esimerkiksi Yhdysvalloissa joka neljäs nettikäyttäjä käyttää sosiaalisia verkostopalveluita (esim. MySpace).

Saksassa puolestaan mobiilivideon käyttäjät mainitsivat mieluisimmaksi sisällöksi käyttäjien itse kuvaamat videot.

IBM:n mukaan mediayhtiöiden ja mainostajien on jatkossa kyettävä saavuttamaan yhä pienempiä ja pirstaleisempia kohdeyleisöjä. Länsimaiset mediankuluttajat vastaanottavat keskimäärin yli 3000 mediaviestiä päivässä, joten heistä on tulossa yhä kriittisempiä ja valikoivampia vastaanottajia.

Tutkimukseen osallistui yli 2400 kotitaloutta Yhdysvalloista, Isosta-
Britanniasta, Saksasta, Japanista ja Australiasta.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: