Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Mobiiliin jo puolet digimainonnasta

Uutiset, Internet, | perjantaina 14.12.2018 - Toimitus

Mobiilimainonta ylitti 10 miljardia euroa Euroopassa ja lähestyy 50 %:n osuutta koko digimainonnan panostuksista. IAB Europen ja IHS Markitin European Programmatic Market Sizing Report osoitta, että yli puolet ohjelmallisen ostamisen display-panostuksista on mobiiliin.

IAB Europe on julkaissut yhteistyössä IHS Markitin kanssa AdEx Benchmark H1 2018 -tutkimuksen tulokset. Digitaalinen mainonta kasvoi 10 % 25,7 miljardiin euroon vuoden ensimmäisellä puoliskolla.

Mobiilimainonta ylitti 10 miljardia euroa Euroopassa ja lähestyy 50 %:n osuutta koko digimainonnan panostuksista. IAB Europen ja IHS Markitin European Programmatic Market Sizing Report osoitta, että yli puolet ohjelmallisen ostamisen display-panostuksista on mobiiliin.

Videomainonta kasvoi yli neljä kertaa koko displayn verran ja edustaa nyt 30 % display-mainonnasta. Videon kasvu on nostanut koko displayn osuutta digitaalisen mainonnan kokonaispanostuksista.

Display-mainonnan kasvu (+12, 3 %) jatkaa karkumatkaa hakumainonnan kasvusta (+10,2 %). Display-mainonta saavutti 10 miljardin euroa H1:llä ja vastaa 40 % koko digimainonnasta, ja haku puolestaan 46 %:a. Display-mainonta jatkaa vahvaa kasvua Keski- ja Itä-Euroopassa (+17,9 %) Länsi-Eurooppaan nähden (+11,2 %). Keski- ja Itä-Euroopan markkina (+17 %) vauhditti kokonaiskasvua samaan aikaan kun kypsemmät Länsi-Euroopan markkinat kasvoivat vähemmän (+9 %).

IHS Markit arvelee vuoden 2018 digitaalisen mainonnan panostusten ylittävän 50 miljardia euroa.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: