Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Mediatoimisto selvitti: Kolme neljästä klikkaa Facebookin mainosta

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, Internet, | tiistaina 06.11.2012 - Toimitus

Omnicom Media Group Finlandin tekemän tutkimuksen mukaan jopa 74 % Facebookin käyttäjistä on klikannut Facebookissa olevaa mainosta, ja yli kolmasosa mainontaa klikanneista kertoo mainonnan lisänneen kiinnostusta mainostettua tuotetta kohtaan.

Sen sijaan jopa 42 % suomalaisista Facebookin käyttäjist on harkinnut Facebookin käytön lopettamista ja 26 % uskoo vähentävänsä sen käyttöä lähitulevaisuudessa. Kaikkein hälyttävin tulos on 15-24 -vuotiaiden keskuudessa -heistä jopa 36 % aikoo vähentää Facebookin käyttöä lähitulevaisuudessa.

Synkästä tulevaisuuden ennusteesta huolimatta Facebookin asema kuluttajien keskuudessa on erittäin vahva. Tutkimuksen mukaan nuorilla on erittäin tiivis suhde Facebookiin. Yli puolet alle 25-vuotiaista viettää vähintään tunnin Facebookissa joka päivä ja heistä 26 % pitää Facebookia päällä jatkuvasti tietokoneella ollessaan.

Tutkimus osoittaa, että verkkomainonta Facebookissa on sittenkin tehokas tapa lisätä kiinnostusta brändiä kohtaan. Jopa 74 % Facebookin käyttäjistä on klikannut Facebookissa olevaa mainosta, ja yli kolmasosa mainontaa klikanneista kertoo mainonnan lisänneen kiinnostusta mainostettua tuotetta kohtaan. Myös fanisivustojen ylläpito maksaa itsensä takaisin. Facebook-fanien osallistaminen kilpailuihin ja keskusteluihin ovat tutkimuksen mukaan varsin tehokkaita tapoja syventää suhdetta brändiin.

 


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: