Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje
uutisen kuva

Marimekon logot pääsivät 20.3.2012 Googlen etusivun logoina kevät- ja syyspäivän tasauksen merkiksi.

Marimekon logot pääsivät Googleen

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, Internet, | tiistaina 20.03.2012 - Toimitus

Tänään, 20. maaliskuuta 2012, maapallon pohjoisella pallonpuoliskolla kevätpäiväntasaus merkitsee kevään saapumista, kun taas eteläisellä pallonpuoliskolla päiväntasaus toivottaa syksyn tervetulleeksi. Google juhlistaa vuodenaikojen vaihtumista tänään ympäri maailmaa Marimekon suunnittelemilla, ensimmäisten kevät- ja syyspäivien inspiroimilla doodle-logomuunnoksilla

 Tämänpäiväiset logot ovat ensimmäiset suomalaisen suunnittelijan tekemät kansainväliset Google-logomuunnokset.

”Olemme todella innoissamme tästä Googlen ja Marimekon luovasta yhteistyöstä, joka alkoi Googlen Vice Presidentin Marissa Mayerin ollessa vieraanani kangaspainossamme Helsingissä. Marimekon designfilosofian perustana on elämän kauneuden ymmärtäminen sellaisena kuin sen kohtaamme joka päivä- arjen hetkiä sekä eri vuodenaikojen ominaispiirteitä ja vivahteita vaalien. Niinpä haluamme myös Googlelle tekemillämme logopiirroksilla innostaa ihmisiä vapauttamaan oman luovuutensa- joka päivä ympäri vuoden”, sanoo Marimekon toimitusjohtaja Mika Ihamuotila.

Marimekon ilottelevissa doodle-logomuunnoksissa Googlen logo rakentuu Marimekon ikonisista painokankaista poimittujen elementtien leikkisästä vuoropuhelusta. Logomuunnoksissa näkyvien kuosien takana ovat tunnetut Marimekko-suunnittelijat Maija Isola, Kristina Isola, Erja Hirvi, Maija Louekari, Aino-Maija Metsola, Teresa Moorhouse, Jenni Tuominen ja Katsuji Wakisaka.

Googlelle erilaisten logoversioiden käyttäminen on jo pitkä perinne; ensimmäinen logopiirros julkaistiin vuonna 1998. Vuodesta 2000 lähtien tapa on ollut jatkuva. Yhteensä logopiirroksia on julkaistu jo yli tuhat yhtiön hakusivuilla ympäri maailman.

 


Toimitus

Kommentointi


Nimi:

Otsikko:

Kommentti: