Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Alma Media hävisi nettideittikisan ruotsalaisille - markkinointi oli harhaanjohtavaa

Uutiset, Internet, | perjantaina 03.08.2012 - Toimitus

Alma Median nettideittipalvelu Neffit.fi sulautuu osaksi e-kontakti.fi:tä. Alma Media on ostanut Suomen suurimman maksullisen nettideittipalvelun e-kontakti.fi:n ruotsalaiselta Intodate International AB:lta. E-kontakti nousi kolmessa vuodessa markkinajohtajaksi. Kuluttaja-asiamies antoi kesäkuussa palvelulle huomautuksen harhaanjohtavasta markkinoinnista.

Alma Median nettideittipalvelu Neffit.fi sulautuu osaksi e-kontakti.fi:tä. Alma Media on ostanut Suomen suurimman maksullisen nettideittipalvelun e-kontakti.fi:n ruotsalaiselta Intodate International AB:lta. E-kontakti nousi kolmessa vuodessa markkinajohtajaksi.

E-kontakti.fi on kasvanut nopeasti Suomen suurimmaksi maksulliseksi nettideittipalveluksi. Palvelussa on noin 35 000 aktiivista ja noin 11 000 maksavaa jäsentä. E-kontakti.fi:n liikevaihto oli viime vuonna 1,9 milj. euroa. Liikevaihdon odotetaan kasvavan kuluvana vuonna. Palvelun liikevaihto koostuu kokonaan jäsenmaksuista.

E-kontakti.fi liittyy osaksi Alma Median verkkoliiketoiminnan kehitys- ja palveluyksikköä Alma Diversoa ja se raportoidaan 1.8.2012 alkaen Digitaaliset kuluttajapalvelut -segmentissä.

- Alma Media uudistaa liiketoimintaportfoliotaan ja hakee kasvua laajentamalla digitaalisten kuluttajapalveluiden tarjontaa. Nettideittipalvelu täydentää Alma Median nykyistä palvelutarjontaa erinomaisesti. Lisäksi julkaisutoimintamme tarjoamista suurista verkkokävijöiden virroista sekä valmiista markkinointikanavista on meille merkittävästi hyötyä, kun kasvatamme palvelua edelleen, sanoo Alma Diverson johtaja Minna Nissinen.

 Suomessa on 1,1 miljoonaa 18-60-vuotiasta sinkkua, mikä vastaa 26 % koko väestöstä. TNS Gallup Forum 2012 -tutkimuksen mukaan suomalaisista aikuisista noin 4 % on käyttänyt internetin deittipalveluja viimeisen kuukauden aikana. Suomalaisista 22 % on joskus luonut nettideittipalveluun profiilin tai käynyt tutustumassa palveluun. Nettideittipalveluiden hyväksyttävyys kumppanin etsimisessä ja seuranhaussa lisääntyy koko ajan, mikä luo edellytyksiä palveluiden kasvun jatkumiselle.

Kuluttaja-asiamies on puuttunut deittipalvelun markkinointiin, jossa palvelua markkinoitiin ilmaisena, vaikka ainoastaan palveluun liittyminen oli ilmaista. Palvelun käyttäminen eli toisiin jäseniin yhteyden ottaminen oli maksullista. Deittipalvelun markkinointi oli harhaanjohtaa ja kuluttajien kannalta sopimatonta.

Kuluttaja-asiamiehen lausunto.

 

 

 

 


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: