Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

TV:n on-demand-palvelut lisäävät osuuttaan

Uutiset, Elokuvat & TV, Media, | perjantaina 12.10.2012 - Toimitus

Ericssonin vuosittaisen TV And Video -kuluttajatrenditutkimuksen uusimman raportin mukaan yhä suurempaa osaa televisio-ohjelmista katsotaan silloin, kun katsojalle itselle sopii parhaiten. Tutkimukseen vastanneista 60 prosenttia kertoi katsovansa ohjelmia viikoittain niin sanottujen on-demand-palveluiden kautta.

“Television katsominen on murroksessa ja katsojien vaatimukset muuttuvat. Suorana katsotaan muun muassa urheilu- ja tosi-TV-ohjelmia, mutta muut ohjelmat halutaan katsoa juuri silloin, kun itsellä on sopiva hetki”, toteaa televisio- ja medialiiketoiminnan johtaja Joachim Bergman Suomen Ericssonilta.

“Muutokset ovat kuitenkin verraten hitaita, sillä tasaisesta laskusta huolimatta enemmistö katsoo ohjelmat edelleen silloin, kun ne televisiosta lähetetään. Nauhoitusten osuus on tippunut 61 prosentista 45 prosenttiin, ja sen on korvannut on-demand-palveluiden kuten Yle Areenan ja MTV3:n Katsomon tapaisten palveluiden käyttö”, Bergman sanoo.

Vain seitsemän prosenttia vastanneista aikoi vähentää maksukanavien tilauksia

 

“Itse asiassa yhä useampi on halukas maksamaan television katsomisesta enemmän, mikäli kokee saavansa siten paremman katselukokemuksen. Esimerkiksi 41 prosenttia vastanneista oli valmiita maksamaan HD-sisällöstä. Samoin on-demand-palveluista ollaan valmiita maksamaan. Yli puolet vastaajista haluaisi räätälöidä oman TV-sisältönsä täysin”, kertoo Bergman.

Ihmiset siirtyvät perinteisestä lineaarisesta television katsomisesta yhä enemmän sellaiseen television katseluun, jossa sekä ajankohta että sisältö sopivat henkilökohtaisiin tarpeisiin. Tällainen muutos on harvoin tietoinen päätös: kun teknologia ja käytössä olevat palvelut antavat mahdollisuuden uudenlaisiin käyttötapoihin, myös ihmisten tavat muuttuvat.

Ericssonin TV And Video Consumer Insight 2012 -raportti on ladattavissa osoitteesta: http://www.ericsson.com/res/docs/2012/consumerlab/tv_video_consumerlab_report.pdf

Lähde: www.epressi.com


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: