Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Aiheet

Uutiset, Media,

Paikallislehti ohittaa suosiossa maakuntalehden ja murskaa ilmaisjakelulehden

ma 24.09.2007 - Toimitus

Paikallislehdet ovat selvästi luetumpia tiedotusvälineitä kuin maakuntalehdet ja paljon suositumpia kuin ilmaisjakelulehdet. Tiedot ilmenevät Paikallislehtien Liiton selvityksestä. Paikallislehti luetaan miltei kannesta kanteen, kun taas maakuntalehti jää lähinnä selailun asteelle. Ilmaisjakelulehteä pidetään lähes olemattomana tietolähteenä.  Lue uutinen ▸

Uutiset, Media,

Verkkopirkko.fi -lehti etsii lisenssiyrittäjiä eri puolilta Suomea

ma 24.09.2007 - Toimitus

Luokiteltujen ilmoitusten julkaisemiseen erikoistunut nettijulkaisu Verkkopirkko.fi etsii eri puolilta Suomea yrityksiä kustantamaan itsenäisesti alueellista Verkkopirkko.fi lehteä. Kustannusoikeudet myönnetään lisenssipohjalta. Lehden sisältö koostuu kuluttajien luokitelluista ilmoituksista, jotka on julkaistu Verkkopirkko.fi –sivustolla.  Lue uutinen ▸

Uutiset, Media,

Kivistö suuttui Ylen kostosta ja erosi JSN:n johdosta

ma 24.09.2007 - Toimitus

Ministeri Kalevi Kivistö, 66, on eronnut Julkisen sanan neuvoston puheenjohtajan tehtävästä. Hän on suuttunut Yleisradion A-studion raportista, jonka hän koki kostoksi JSN:n antamalle langettavalle päätökselle. A-studiossa Kivistöä nimiteltiin “maripaitahumanistiksi”, joka oli rähmällään DDR:ään. Kivistö valittiin puheenjohtajaksi elokuussa 2005, joten kolmivuotiskausi jäi vajaaksi.  Lue uutinen ▸

Uutiset, Tiedotus,

Kynämiehen tekemät lehdet menestyivät kilpailussa

ma 24.09.2007 - Toimitus

Maailman suurimman lehtikilpailun voitot on jaettu viime yönä Suomen aikaa New Yorkissa. Folio Magazine -kilvan finaalissa oli kaksi Kynämiehen lähettämää lehteä. Konecranes Oyj:n Way Up –sidosryhmälehti sai kultaa Best redesign – kilpailussa asiakaslehtien sarjassa. Moottori palkittiin toisella sijalla Best Overall Design – kilpailussa voittoa tavoittelemattomien yhdistysten sarjassa.  Lue uutinen ▸

Uutiset, Media,

Aikakauslehdet markkinoivat nyt liitteitään

pe 21.09.2007 - Toimitus

Suomessa julkaistaan vähemmän liitteitä aikakauslehdissä kuin muualla maailmassa, Aikakauslehtien liitto toteaa. Liiton mielestä liitteillä on merkitystä markkinoinnissa. Esimerkiksi Arabian KoKo -sarjan aukeamailmoituksen keskelle liimanidottu liite kasvatti ilmoituskokonaisuuden huomioarvon 88 prosenttiin. Tikkurila Paintsin liitevihkon huomioarvo oli 90 prosenttia ja lukuarvo 72 prosenttia, liitto kertoo.   Lue uutinen ▸

Media,

New York Timesin nettisivusto täysin ilmaiseksi. Historiallinen ratkaisu.

ke 19.09.2007 - Toimitus

Maailman suurimpiin lukeutuva sanomalehti New York Times on tehnyt historiallisesti kauaskantoisen ratkaisun. Se on avannut koko websivustonsa aineiston täysin ilmaiseksi luettavaksi. Maksullisuuden tavoittelu lopulta epäonnistui. Rahat se kerää kasvavalla mainosmyynnillä. Lue Mediaviikon arvio Lue uutinen ▸

Uutiset, Markkinointi & Mainonta,

Markkinointiviestinnän toimistojen bisnes 400 milj. euroa

ke 19.09.2007 - Toimitus

Uusi Markkinointiviestinnän asiantuntijapalvelut (MVAP) 2006 –tutkimus kertoo, toimialan koko Suomessa on noin 400 milj. euroa (myyntikate eli liikevaihto ilman läpilaskutuksia). Tästä viestintätoimistoalan osuus on noin 40 milj. euroa ja mediatoimistoalan 30 milj. euroa. Toimiala koostuu lähes yksinomaan pienyrityksistä, painottuen mikroyrityksiin.   Lue uutinen ▸

Uutiset, Markkinointi & Mainonta,

Evia kaivoi Viherjuuren naftaliinista

ke 19.09.2007 - Toimitus

Evia tuo jo kertaalleen kuopatun Viherjuuri-brändin uudelleen käyttöön. Vuonna 1955 Matti ja Kaija Viherjuuren perustama Markkinointi Viherjuuri on kokenut monia muodonmuutoksia. Vuonna 2001 nimi katosi kokonaan, kun Evia pyrki rakentamaan pörssitaivaltaan.  Lue uutinen ▸

Uutiset, Markkinointi & Mainonta,

Barometri 2008: Verkkomedia- ja sähköpostimainonta kasvavat eniten

ke 19.09.2007 - Toimitus

Mainostajien Liiton jäsenyritykset aikovat lisätä mainontaansa ensi vuonna erityisesti verkkomediassa ja sähköposteissa.”Mainostajat tarvitsevat parempia markkinointiviestinnän ostamisen palveluita erityisesti verkkomedian osalta”, toteaa Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski Lue uutinen ▸

Uutiset, Markkinointi & Mainonta,

Selvitys: Audin mainos puree parhaimmin

ke 19.09.2007 - Toimitus

Suomalaiset muistavat parhaiten teleoperaattoreiden mainonnan, mutta parhaina pidetään Audin mainoksia, joissa koira esittää pääosaa. Myös elintarvikevalmistajien Valion, Fazerin ja Saarioisen mainontaa arvostetaan. Huonoimmin muistetaan vähittäiskauppojen mainonta, ilmenee mediatoimisto MediaComin tekemästä selvityksestä.  Lue uutinen ▸