”Onneksi olkoon kaikille voittajille! Asiakassuhteiden kehittäminen on pitkäjänteistä ja tärkeää työtä. Tutkimus antaa osallistuville toimistoille paljon arvokasta tietoa ja ymmärrystä omista vahvuuksistaan ja myös kehitysalueistaan. Vuoden voittajatoimistot ovat tehneet mahtavan työn”, sanoo Pia Grahn, tutkimustoimisto Regin Nordic Brand Director.

Vuoden Toimisto (Årets Byrå) -tutkimus on merkittävin Ruotsin markkinointialan tutkimuskonsepti ja se järjestetään ruotsalaisille jo 20. kerran. Neljännen kerran Suomessa järjestettävään tutkimukseen osallistui yli 60 toimistoa ja kilpailuun ylsi 59 toimistoa.

Tutkimuksen vastaajina olivat toimistojen asiakkaat eli markkinointipäättäjät. Vuoden 2020 tutkimuksen vastaajamäärä kasvoi merkittävästi, vastauksia kertyi 1046 kappaletta. Alma Media toimii tutkimuksen ja kilpailun kumppanina, ja Norstat Finland vastaa tutkimuksen toteuttamisesta.

Markkinointipäättäjät arvioivat kymmenessä kategoriassa parhaiksi toimistoiksi seuraavat toimistot:

Asiakasymmärrys ja –kokemustoimistot
Frankly Partners

Brändi ja design –toimistot
Agency Leroy

Markkinointiteknologiatoimistot, suuret, myyntikate yli 2 miljoonaa euroa
OIKIO Digital Performance Agency

Markkinointiteknologiatoimistot, pienet, myyntikate 650 000-2 miljoonaa euroa
Suomen Digimarkkinointi

Mainostoimistot, suuret, myyntikate yli 5 miljoonaa euroa
TBWAHelsinki

Mainostoimistot, keskisuuret, myyntikate 2-5 miljoonaa euroa
Grano Diesel

Mainostoimistot, pienet, myyntikate 650 000-2 miljoonaa euroa
Sherpa

Mediatoimistot
IUM

Tapahtumatoimistot
Lataamo Group

Viestintätoimistot
Republic