Liikkeen luovutuksen myötä Fokus Median palvelukseen siirtyy yhteensä 25 työntekijää.

Kaupan jälkeen Aller keskittyy kuluttajaliiketoiminnassaan digisisältöihin ja -palveluihin sekä viikkolehtiin. Yhtiön lehtiportfolioon jäävät erittäin menestyvät viikkolehdet Seiska ja Katso. Digisisältöihin ja -palveluihin kuuluvat Idealista, Baana ja Suomen suurin verkkoyhteisö Suomi24, Seiska.fi sekä Yksille-deittipalvelu.

Aller on viimeisen viiden vuoden aikana digitalisoitunut voimakkaasti ja kasvattanut sekä liikevaihtoaan että liikevoittoaan. Yhtiö hakee kansainvälistä kasvua digitaalisista markkinointipalveluista ja dataliiketoiminnasta. Allerin markkinointipalveluihin kuuluu neljä yksikköä: journalistinen sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas, markkinointiviestintätoimisto Dingle Oy, dataa kaupallistava Data Refinery Oy ja strateginen markkinointipalveluyritys CEO Helsinki Oy.

Aller oli ensimmäinen suomalainen mediayhtiö, joka kaupallisti asiakasdatansa ja teki siitä uutta liiketoimintaa. Dataliiketoiminta yhtiöitettiin aiemmin tänä syksynä, ja tuore tytäryhtiö Data Refinery Oy auttaa nyt yrityksiä Suomessa ja pohjoismaissa datansa kaupallistamisessa ja sen hyödyntämisessä eri markkinointikanavissa.

Lokakuussa Aller vahvisti markkinointipalvelutarjoamaansa edelleen ostamalla strategiatoimisto CEO Helsingin. CEO Helsingin myötä Allerin markkinointipalvelut kattavat nyt koko markkinoinnin arvoketjun: markkinointistrategian määrittämisen, datan ja analyysit, luovan suunnittelun, sisältömarkkinoinnin ja nykyaikaiset mediatoimistopalvelut. Vahvistetulla markkinointikokoonpanolla Aller haluaa siivittää yritysasiakkaansa kohti älykkäämpää markkinointia.

“Suoraan sanottuna ostan mieluummin kannattavaa liiketoimintaa kuin myyn. Ymmärrän hyvin omistajan päätöstä myydä printtilehtiämme, samalla uudistumiskykyymme ja näyttöihimme siinä uskotaan. Yhtiömme on liiketoiminnoiltaan ja osaamiseltaan hyvin erilainen kuin 10 vuotta sitten. Samalla olen iloinen, että Fokus Media ottaa brändien lisäksi kuukausilehtiin keskittyneet työntekijämme jatkamaan hyvää työtään yhtiöön, joka keskittyy nimenomaan printtimediaan ja sen kehittämiseen,” sanoo Allerin Suomen konsernin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.