Helsingin Sanomien lukijamäärä pysyi lähes ennallaan. Muutos edelliseen mittaukseen verrattuna oli -1,5 %. Helsingin Sanomien painettu lehti ja näköislehti tavoittavat yhdessä 679 000 lukijaa. Yhdessä digikanavien kanssa Helsingin Sanomat tavoittaa viikossa lähes 2 miljoonaa lukijaa.
”Maksavien asiakkaiden määrä on kehittynyt hyvin ja meillä on ollut tämän vuoden aikana useita kasvukuukausia. Kesän aikana ylitimme 200 000 digitaalisesta sisällöstä maksavan tilaajan rajan. Yli puolet uusista tilaajista on 18–45-vuotiaita. Journalismin tulevaisuuden kannalta on todella merkittävää, mikäli asiakasmäärä saadaan pysyvästi kasvuun erityisesti nuorten tilaajien kautta. HS pitää ylivoimaista ykkössijaa maksullisessa uutis- ja feature-markkinassa”, Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Kaius Niemi toteaa.
HS Viikko oli mukana mittauksessa ensimmäistä kertaa ja sai lukijamääräksi 42 000.
Ilta-Sanomien kokonaistavoittavuus viikossa on 2,5 miljoonaa ja Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana. Iltapäivälehdille saatiin nyt ensimmäistä kertaa näköislehtimittaus koko vuodelta. Ilta-Sanomien lukijamäärä on 3,2 % korkeampi kuin edellisen mittausjakson pelkän painetun lehden luku. Ilta-Sanomien painettu lehti ja näköislehti tavoittavat yhdessä 389 000 lukijaa.
”On hienoa, että Ilta-Sanomat on säilyttänyt vahvan asemansa suomalaisten tärkeimpänä uutiskanavana. Vaikka suurin osa lukijoista tuleekin digitaalista kanavista, myös painetulla lehdellä on edelleen valtava määrä lukijoita”, Ilta-Sanomien kustantaja ja vastaava päätoimittaja Tapio Sadeoja sanoo.
Sanoman aikakauslehdistä Tiede ja Me Naiset ovat kasvattaneet lukijamääriään edellisestä mittauksesta. Nousua on myös Hyvän terveyden, Glorian ja Gloria Kodin lukijamäärissä.
”Tämä osoittaa sen, että lehtibrändeillämme on vetovoimaa niin painetussa muodossa kuin muissakin kanavissa. Mietimme jatkuvasti uusia tapoja kuluttaa aikakauslehtisisältöjä. Laajennamme brändiemme sisältöä myös varsinaisten lehtituotteiden ulkopuolelle tapahtumiin, tuotteisiin ja bookazineihin”, Sanoma Lifestylen johtaja Johanna Lahti kertoo.