Suomen ottelut tavoittivat keskimäärin yli 2 miljoonaa suomalaista. Tavoittavuus tarkoittaa katsojia, jotka seurasivat ottelulähetystä yhtäjaksoisesti vähintään kolmen minuutin ajan. Kaikkiaan MM-turnauksen otteluita seurasi MTV:n tv-kanavilla peräti lähes neljä miljoonaa suomalaista.
Alkuvuoden katsotuimpien ohjelmien listalla koko Suomessa Leijonat valtasi kolme kärkisijaa:
1. Sveitsi-Suomi 14.5. (keskikatsojamäärä MTV3:lla ja C More Sport 1:llä 1,43 miljoonaa)
2. Ruotsi-Suomi 20.5. (1,42 miljoonaa)
3. Suomi-Tshekki 8.5. (1,35 miljoonaa)
Kiekkokarnevaalit vankistivat edelleen MTV:n asemaa katsotuimpana kaupallisena tv-yhtiönä keväällä 2017. MTV:n kaupallinen katseluosuus nousi viimeisellä kisaviikolla peräti 62 prosenttiin, ja koko alkuvuonna MTV:n osuus kaupallisesta katselusta on 45 prosenttia.
MTV:llä ilonaihe on myös se, että alkuvuodesta lanseerattu suoratoistopalvelu C More on vahvassa kasvussa.
– C More löi viimeistään nyt itsensä läpi MTV:n maksullisten sisältöjen kotina. Suoratoistopalvelua on myyty ja katsottu alkuvuoden aikana jopa enemmän kuin uskalsimme toivoa, vaikka tavoitteetkin olivat todella korkealla. Tästä on erittäin hyvä jatkaa palvelun kehittämistä edelleen, toteaa MTV:n liiketoimintajohtaja Johannes Leppänen.
MM-kiekon videosisältöjen käyttö MTV:n digitaalisilla alustoilla kasvoi kokonaisuudessaan merkittävästi. Videosisältöä oli katsottavissa C Moren lisäksi MTV Katsomossa.
Viime kevään MM-kisat olivat Leijonien yhdeksän ottelun voittoputken ansiosta poikkeuksellinen katselumenestys, ja ainoasta tappio-ottelusta eli MM-finaalista tuli kaikkien aikojen katsotuin jääkiekko-ottelu Suomessa.
– Viime kevään jättimäisiin katsojalukuihin emme odotetusti yltäneet. On kuitenkin hienoa nähdä, miten Leijonat edelleen kerää miljoonayleisöjä, vaikka Suomen pelit sujuivat tällä kertaa vaihtelevasti. Suomessa mikään muu tapahtuma ei kokoa kansaa jännittämään yhdessä samalla tavalla kuin jääkiekon MM-kisat, huomauttaa MTV:n sisältöjohtaja Marko Karvo.
MM-kisat näkyvät MTV:llä ja C Morella ainakin kevääseen 2023.