Nesteen kampanja kisasi Tuotteet ja palvelut/yrityskuva-sarjassa alaotsikolla ”Suomen katsotuin kampanja ikinä”. Nesteen lanseeraama Pre-order the Future -sisältökonsepti esittelee innovatiivisia tuote- ja palveluideoita, joissa hyödynnetään Nesteen uusiutuvista raaka-aineista tuotettua polttoainetta ja materiaaleja.
Nissan Controller -case kilpaili Bisneshaasteet/teknologia-sarjassa alaotsikolla ”Kuinka myydä autoja jalkapallofaneille”. Kampanja hyödynsi teknologiaa tehden Nissan QASHQAIsta peliohjaimen PlayStationin Pro Evolution Soccer -pelille. Casessa hyödynnettiin influencer-markkinointia eli sosiaalisessa mediassa tunnettuja, katsottuja ja seurattuja bloggareita, vloggareita ja muita vaikuttajia.
”Koska Effie mittaa kampanjoiden tuloksellisuutta, on siinä menestyminen meille toimistona erittäin tärkeää. TBWA:ssa kansainvälisesti Effien painoarvo on heti seuraava Cannesin jälkeen”, toteaa TBWAHelsingin toimitusjohtaja Sami Tikkanen. ”Tänä vuonna Effien taso oli Suomessa kova ja siinä menestyminen edellytti asiakkailtamme disruptiivista otetta. Iso kiitos siitä heille”, Tikkanen sanoo.
Effie Awards Finland on markkinoinnin tuloksellisuutta mittaava kilpailu, jonka Suomessa järjestää Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL. Kilpailutöiden määrällä mitattuna Effie on Suomen suurin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu.
Katso kaikki työt täältä