Tekir on jo vuosia kehittänyt osaamistaan somessa ja viestinnän uusien ilmiöiden tunnistamisessa. Nyt perustettu Kuhina-yksikkö tarjoaa asiakkailleen nopeatempoisia viestintätoimenpiteitä sekä digitaalisia sisältöjä ja välineitä. Samalla Tekir laajentaa toimintaansa alueille, joissa markkinointi ja viestintä kohtaavat.
”Kuhinassa johtaja kohtaa tubettajan, snäppääjän tai muun nerokkaan sisällöntekijän. Kuhinassa asiakas saa käyttöönsä myös käytännön kokemuksen ja tekemisen ”, kuvailee viestintäkonsultti Ville Kormilainen, joka siirtyy Tekirissä vetämään Kuhinaa. Hänen mukaansa parempaa viestintää syntyy, kun yritys uskaltaa rikkoa itse asettamansa rajoitukset, tökkiä vähän hyvän maun rajoja ja unohtaa ”ei me voida” -asenteen”.
Kormilainen tekee itse sitä, mihin haluaa asiakkaitaankin rohkaista: hän on aktiivinen matalan kynnyksen sisällöntuottaja, Snapchat-pioneeri eskomörkö ja tietokirjailija. Kormilaisen mukaan tekemisiä ei tarvitse rajata, kunhan löydetään asiakkaiden liiketoimintaa parhaiten tukevat keinot.
Tekirin toimitusjohtaja Mikko Hämeenniemi kertoo, että Tekirissä on alusta lähtien ajateltu viestinnästä ennakkoluulottomasti: ”Koko Tekirin kasvutarina perustuu siihen, että olemme uskaltaneet kyseenalaistaa alan toimintatapoja ja tarttuneet uteliaasti uusiin asioihin. Nyt haluamme tuoda esille muun osaamisemme rinnalle myös digitaalisten kanavien ja sisältömarkkinoinnin palveluitamme. Asiakkaamme saavat Kuhinan myötä entistäkin monipuolisempaa viestintää”, Hämeenniemi lupaa.