Digimainontaa voidaan ostaa automatisoidusti joko ns. takuuinventaarikauppana (Automated Guaranteed) tai reaaliaikaiseen hinnoitteluun perustuvana mainoshuutokauppana (RTB, Real Time Bidding). Aiemmin takuuinventaarikauppa oli hyvinkin manuaalista, mutta Automated Guaranteed -ratkaisu automatisoi mainostilan ostamista vähentäen merkittävästi takuunäyttöisten kampanjoiden varaamiseen liittyviä eri työvaiheita.

Mediatalojen yhteinen markkinapaikka yksinkertaistaa mainonnan ostoprosessia, kun digimainonnan tuotteita voi ostaa yhden työkalun kautta. Palvelussa ostaja voi valita haluamansa mediat ja tuotteet, tarkistaa mainosnäyttöjen saatavuuden, neuvotella hinnat, tehdä mainospaikkavaraukset ja toimittaa kampanja-aineistot suoraan julkaisijan mainonnanjakelujärjestelmiin. Lisäksi ostaja voi seurata mainoskampanjoidensa edistymistä palvelussa.

Markkinapaikan teknologia-alustana toimii Adform A/S:n Automated Guaranteed -ratkaisu.