Markkinoinnin viikon järjestävät Helsingin Messut Oy ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry.
”Olemme iloisia saadessamme 10 vuotta täyttävän markkinoinnin huipputapahtuman Messukeskukseen, jossa sillä on tilaa kasvaa ja kehittyä. Kumppaneita onkin tänä vuonna entistä enemmän ja ohjelma on totuttuun tapaan korkeatasoista”, sanoo myyntiryhmäpäällikkö Anna Suominen Messukeskuksesta.
”Markkinointiviestinnän viikon nimi muutettiin Markkinoinnin viikoksi, koska halusimme tapahtuman painottuvan aiempaa enemmän strategiseen markkinointiin ja viestintään. Tapahtuman ohjelmassa käsitellään markkinointia sekä viestintää laaja-alaisena osana kaikkea organisaation toimintaa”, sanoo toimitusjohtaja Tarja Virmala Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:stä.
Ensimmäisenä tapahtumapäivänä 21.9. puhumassa ovat mm. Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila, markkinoinnin kummitäti Anne Korkiakoski sekä Aalto EE:n toimitusjohtaja ja professori Pekka Mattila. Toisena tapahtumapäivänä 22.9. puhumassa ovat mm. Valion brändi- ja markkinointijohtaja Hanna Hiekkamies, N2:n toimitusjohtaja Alex Nieminen sekä Aalto-yliopiston kyberturvallisuuden professori Jarno Limnéll.
Markkinoinnin viikon ohjelmassa käsitellään markkinointia, mainontaa, viestintää, myynnin edistämistä, asiakaskokemusta, johtamista sekä näitä kaikkia tukevaa teknologiaa. Ohjelma koostuu puheenvuoroista, keskusteluista sekä tietoiskuista. Ajankohtaista ohjelmaa tarjoillaan molempina päivinä neljällä eri lavalla, joiden pääteemat ovat tulevaisuus, luovuus, teknologia ja Suomi nousuun.
Markkinoinnin viikko on suunnattu niin markkinoinnin, viestinnän ja myynnin strategiasta sekä palvelujen ja tuotteiden ostamisesta päättäville henkilöille kuin markkinoinnin ja viestinnän suunnittelutyön ammattilaisille.