Uusi teknologia uudistaa ja tehostaa Alman digimainonnan hallinnointia, optimointia, ennustamista, tuottoanalysointia ja ohjelmallisen ostamisen tekemistä. Uusi digimainonnan jakelujärjestelmä otetaan käyttöön Alman uutis- ja lifestylemedioiden sekä markkinapaikkojen muodostamassa mediaverkostossa kokonaisuudessaan vuoden 2016 aikana. Jakelujärjestelmä kattaa desktop-, mobiili- ja videomainonnan. Alma-verkosto on yksi Suomen suurimmista mediaverkostoista. Alma tavoittaa eri medioidensa kautta 80 % 15–74 -vuotiaista suomalaisista (Lähde: TNS Atlas 7-12/2015).
”Yhteistyömme AppNexuksen kanssa tukee Alman digitaalisen, datalähtöisen kehitysstrategian toteuttamista”, Alma Median digimainonnan palveluiden ja kehityksen johtaja Johanna Vartiainen sanoo. ”Kokonaisvaltainen järjestelmä tuo aiempaa paremmin mainostajien tarjolle Alman laajan, monipuolisen ja maantieteellisesti koko Suomen kattavan tuotetarjooman. Lisäksi se parantaa Alman mainosinventaarin hallintaa ja tuo käyttöömme uusia mekanismeja mainonnan ohjelmallisen ostamisen ja myymisen kehittämiseksi.”