Reaaliaikainen mainonnanmuoto on herättänyt paljon positiivista kiinnostusta ja meillä on vahva usko sen toimivuuteen, kertoo Otavamedian myyntipäällikkö Aki Ronkainen.
Mainoksia hallinnoidaan kampanjan edetessä. Mainoskampanja voi keskittyä esimerkiksi jalkapallopeliin: mainos valitaan sen mukaan, miten peli etenee ja tilanne elää. Käytettävä mainos voidaan valita joko manuaalisesti tai automaattisesti esimerkiksi säätilaan reagoiden. Näin kuluttajan huomio saadaan herätettyä aivan uudella tavalla. Otavamedia tarjoaa asiakkaalle myös koko kampanjan konseptisuunnittelun ja tuotannon.
Pilotissa ovat mukana muun muun muassa uutispalvelu Ampparit.com ja Nettix-sivustot, joita käytetään etenkin tv-tapahtumien aikaan ahkerasti second screenina.
Reaaliaikainen mainonta perustuu Valveen kehittämään Wake Dynamite -teknologiaan, jolla voidaan tuottaa, hallita ja julkaista reaaliaikaista sisältöä kaikille digitaalisille kanaville. Wake Dynamite -teknologialla on tuotettu myös esimerkiksi jääkiekon MM-kisojen aikaan reaaliaikaista televisiomainontaa.