Vaikka moni asia hoituu tänä päivänä verkossa vaivattomasti, tarvitaan monimutkaisten asioiden hoitamiseen henkilökohtaista palvelua ajasta ja paikasta riippumatta. Oululaisyritykset Kommeet ja Koodiviidakko haluavat viedä online-asiakaskokemuksen uudelle tasolle. Osapuolet ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jolla tavoitellaan globaaleja digitaalisen viestinnän markkinoita. Koodiviidakon helppokäyttöiset digitaalisen viestinnän ohjelmistot täydentyvät Kommeetin uuden sukupolven chat- ja yhdessäselaamisohjelmistolla, yhtiö kertoo tiedotteessaan.
Kommeet Oy:n toimitusjohtaja Teuvo Karppinen kertoo: “Etsimme aikaisemmin itsellemme kumppania, jolla on vahva asema verkkokauppojen toimittajana niin Suomessa kuin maailmallakin. Luotettava kumppani löytyikin lopulta todella läheltä eli vain noin viiden kilometrin etäisyydeltä”, jatkaa Karppinen ja osoittaa sanansa Oulun keskustassa pääkonttoria pitävän Koodiviidakon toimitusjohtaja Samuli Tursaalle.
Koodiviidakko tarjoaa Oulun Teknologiakylässä majailevalle Kommeetille arvokkaan yhteistyökumppanuuden, sillä se toteuttaa asiakkailleen kattavia digitaalisen viestinnän ja markkinoinnin ratkaisuja. Kommeetin ohjelmiston avulla verkkosivuilla vierailevia voidaan puolestaan auttaa niin chat-keskusteluiden, videoyhteyden kuin yhdessäselaamisenkin avulla. Näistä erityisesti yhdessäselaaminen eli co-browsing on ainutlaatuinen tapa auttaa asiakasta “kädestä pitäen” esimerkiksi lomakkeiden täyttämisessä tai ohjaamisessa oikealle sivulle.
“Kommeet osoitti kyvykkyytensä ja vakuutti meidät ohjelmiston toimivuudesta ja siihen liittyvästä tuotekehityspanostuksesta. Halusimme ottaa Kommeetin yhteistyökumppaniksi, koska haluamme tarjota asiakkaillemme parhaat mahdolliset online-asiakaspalvelutyökalut verkkosivuille ja -kauppoihin”, Samuli Tursas Koodiviidakolta toteaa. “Odotuksemme tälle oululaiselle yhteistyölle ovat kovat”, toteavat Karppinen ja Tursas yhteen ääneen.