Idealista-sivusto yhdistää Allerin lifestyle-brändien eli Kodin ja keittiön, Fitin, Oman Ajan, Mamalifen, Divaaniblogien, Costumen, Olivialehti.fi:n ja Allerin tv-toimituksen tuottamat sisällöt sekä ison listan maan suosituimpia blogeja samalle sivustolle.
Idealistan juju on personoitu suosittelu. Sivusto muokkautuu datan avulla käyttäjänsä kiinnostuksen kohteiden mukaan, ja uutta sisältöä tarjotaan tämän tiedon avulla. Idealistan henkilökohtainen suosittelu perustuu mainontaa varten kehitettyyn analytiikkaan ja sisällön ohjaukseen.
”On mennyttä maailmaa tehdä yleisöstä olettamuksia löyhien luokitusten pohjalta. Vanhat ikään, sukupuoleen, perhemuotoon ja asumiseen liittyvät jaottelut eivät enää päde. Lukijoita yhdistävät pikemmin elämäntilanteet ja mielenkiinnon kohteet. Jos ajattelemme näin jo markkinoinnissa ja pystymme yksilöt tarkasti tunnistaviin kohderyhmiin, miksi emme käyttäisi samaa median sisältöjen tarjoamisessa”, sanoo Aller Median digipäätoimittaja Veera Luoma-aho.
”Idealista on digitaalinen elämysmedia, joka hyödyntää journalistista luovuutta ja modernia digimainonnasta tuttua data-analytiikkaa aivan uudella tavalla. Toivomme, että käyttäjät nauttivat palvelustamme ja auttavat meitä kehittämään sitä edelleen”, sanoo Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.