Tekir paransi asemaansa erityisesti talous- ja sijoittajaviestinnässä. Tekirin vahva markkinaosuus vaativassa maineenhallinnassa ja kriisiviestinnässä vahvistui entisestään, yhtiö kertoo tiedotteessaan.
Tekirin vuoden 2015 liikevoitto oli 95 154 euroa ja liikevoittoprosentti yli kaksinkertaistui edellisvuoteen verrattuna.
”Tekir on kasvanut vahvasti aina vuodesta 2008 lähtien, jolloin toiminta alkoi. Vuoden 2015 kasvuprosentti oli meille ennätyksellinen ja liikevaihtomme kasvoi ensimmäistä kertaa yli 2 miljoonan euron. Olemme onnistuneet tekemään tulosta läpi historiamme ja vuonna 2015 myös kannattavuutemme parani. Kiitos hienoista kasvuluvuista kuuluu koko henkilöstöllemme, meillä on töissä erittäin osaavia viestinnän ja liiketoiminnan ammattilaisia”, toimitusjohtaja Mikko Hämeenniemi sanoo.
Tekir jatkoi kasvuaan perinteisellä vahvuusalueellaan, eli vaativien ja kriisitilanteiden viestinnässä. Tekir on jatkuvasti laajentanut toimintaansa eri viestinnän osa-alueilla ja vuonna 2015 sen toimintaa leimasivat erityisesti talous- ja sijoittajaviestinnän projektit.
”Asiakkaat kääntyvät puoleemme vaativissa tilanteissa sekä silloin, kun he tarvitsevat ulkopuolista apua kriisitilanteissa. Erityisen hienoa on ollut huomata, että asiakkaidemme valmistautuminen tulossa oleviin tilanteisiin on lisääntymässä. Ajoissa aloitettu valmistautuminen auttaa yrityksiä viestimään paremmin”, hallituksen puheenjohtaja Harri Saukkomaa sanoo.
Vuonna 2015 Tekiriin liittyi seitsemän uutta työntekijää ja tänä vuonna uusia tekirläisiä on tullut tähän mennessä kaksi. Kaikkiaan Tekirissä työskentelee 25 asiantuntijaa ja ammattilaista.
Tekir hakee vahvaa kasvua tänä vuonna muun muassa yritysten strategiaviestinnästä, digitaalisista tuotteista ja sisältömarkkinoinnista. Tekir tutkii aktiivisesti myös kansainvälistymisen mahdollisuuksia valituilla markkina-alueilla.