Mannisella, 44, on takanaan 23 vuoden toimittajaura. Vuodet 2000-2015 hän työskenteli MTV:n uutis- ja ajankohtaistoimituksessa toimittajana ja tuottajana muun muassa 45 minuuttia -ajankohtaisohjelmassa sekä tutkivassa ryhmässä. Tuottajana hän on ollut mukana useissa erikoisohjelmissa, esimerkiksi Eduskuntavaalien Tulosillassa 2015, Nordic Business Forumissa sekä SuomiAreena goes -tapahtumissa.
”Kokeneena uutis- ja ajankohtaistoimittajana Tommi Manninen tuo Kreabiin vahvaa journalistista osaamista sekä ymmärrystä vaikuttavista ja mielenkiintoisista sisällöistä. On myös erittäin tärkeää ymmärtää, millaiset viestit toimivat missäkin välineessä”, sanoo Kreabin toimitusjohtaja Mikael Jungner.
Printtipuolella Manninen on työskennellyt toimittajana ja toimitussihteerinä muun muassa Aamulehdessä, Helsingin Sanomissa ja Kauppalehdessä.
Sisältömarkkinoinnista Mannisella on kokemusta toimimisesta sisältöjohtana Great Point -sisältötoimistossa. Tulevaisuudessa entistä useampi yritys alkaa Mannisen mukaan tuottaa omaa mediaa omiin kanaviinsa tietylle kohderyhmälle.
”Kun nettisivut eivät vaadi kallista tekniikkaa ja esimerkiksi videokuva maksaa vain murto-osan takavuosiin verrattuna, kaikilla on mahdollisuus olla varteenotettava media. Vain ja ainoastaan sisältö ratkaisee, ketä kuunnellaan ja katsotaan ja kenen tekemisiä jaetaan sosiaalisessa mediassa. Tietyn toimialan keskustelujohtajuus voi jatkossa olla aivan hyvin yrityksellä itsellään perinteisen median sijaan. Faktapohjainen ja relevantti sisältö ratkaisevat menestyksen.”
Tommi Manninen on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri Tampereen yliopistosta pääaineenaan tiedotusoppi.