Näkyvyys (viewability) kertoo, näkikö ihminen mobiilimainoksen vai jäikö se käyttäjältä näkemättä.
”Mainosten näkyvyys on kuuma aihe, mutta se ei yksistään rakenna mielikuvaa brändistä. Olemme varmoja, että mobiilimainosten näkyvyyden ja merkityksellisyyden synergia on avain entistäkin tehokkaampaan brändimainontaan mobiilissa. BrandView on askel eteenpäin ja uskomme sen muuttavan perusteellisesti mobiilimainonnan toteuttamista ja mittaamista”, sanoo Widespacen toimitusjohtaja Patrik Fagerlund.
BrandView on kattavan tutkimus- ja kehitystyön tulos. BrandView:n kehittämiseksi Widespacen data- ja analytiikkatiimit analysoivat kuluttajien mobiilikäyttäytymistä, mobiilisivujen ja – sovellusten käyttöä sekä Widespacen mobiilimainontamuotojen ja -kampanjoiden tuloksia kartoittavien Brand Impact Survey -kyselytutkimuksien tuloksia.
“Mainoksen näkyvyys on tärkeä mittari. Jos mainosta ei nähdä, menee sen teho hukkaan. Tietämyksen puute ja epävarmuus mobiilimarkkinoinnista haittaavat sen kasvua, vaikka mobiilin tavoittavuus on korkea”, sanoo mediatoimisto Caratin Ruotsin digitaalisista palveluista vastaava johtaja Kristina Juhlin.
Mobiililaitteiden parissa käytetty aika kasvaa voimakkaasti. Arvioiden mukaan jopa 70 prosenttia median parissa käytetyssä ajasta tehdään mobiililaitteilla seuraavan kolmen vuoden sisällä. BrandView:n avulla mainostajat maksavat sellaisista mainoksista, jonka kuluttaja on varmuudella nähnyt brändeille turvallisissa mainospaikoissa.
Widespace testaa heinäkuun 2015 aikana BrandView:ta valituilla markkinoilla. Teknologia otetaan laajemmin käyttöön eri markkinoilla vuoden 2015 aikana.
Katso video BrandView:sta