Nämä kaupat ovat osa Sanoman lokakuussa 2013 ilmoittamaa kuluttajamedialiiketoiminnan strategista uudelleenjärjestelyä ja tulevaisuuden painopistealueiden arviointia, ja jatkoa vuoden 2014 lopussa sovitulle Fashion Pressin myynnille.

Sanoma arvioi kirjaavansa kaupasta noin 8 milj. euron kertaluonteisen myyntivoiton. Valuuttakurssien muutokset vaikuttavat lopulliseen myyntivoittoon.

”Olemme luottavaisia, että nämä ikoniset lehdet ovat jatkossakin hyvissä käsissä ja jatkavat kehitystään Venäjän johtavina julkaisuina. Samaan aikaan kaupan kohteena olevien lehtien myynti on esimerkki Sanoman strategiasta. Pyrimme keskittymään ydinmarkkinoillemme, joissa uskomme voivamme luoda eniten arvoa osakkeenomistajillemme”, kommentoi Sanoman toimitusjohtaja Harri-Pekka Kaukonen.

Tämän kaupan jälkeen Sanoman yhteisyrityksen Mondadorin julkaisema Grazia-aikakauslehti on vielä strategisen tarkastelun alla.