– Digitalisaatio muuttaa medioiden – ostettujen, omien ja ansaittujen – rooleja ja vuorovaikutusta asiakkaan kanssa. Samalla markkinointiviestinnän ostaminenkin on murroksessa. Mainostajien, mediatoimistojen ja medioiden keskinäiset suhteet ovat olleet hyvät, roolit selkeät ja yhteistyö toimivaa. Toivottavasti näin on myös jatkossa, sanoo Mainostajien Liiton tuore hallituksen puheenjohtaja Tommi Rytkönen.

– Markkinoinnin kansallisia rajoituksia ei pitäisi entisestään lisätä, muuten altistamme itsemme altavastaajan rooliin globaalin kilpailun edessä. Mainostajien Liitto on vahvasti mukana alan itsesääntelyn kehittämisessä edelleen.

– Liitto säilyttää elinvoimaisuutensa vain jäsentensä kokeman hyödyn kautta, ja toivon että onnistumme lisäämään entistään vuorovaikutusta jäsenistön kanssa – brändien hyväksi, jatkaa Rytkönen.

Mainostajien Liiton hallitus 2015

Tommi Rytkönen, toimitusjohtaja, Nooa Säästöpankki Oy, puheenjohtaja
Esa Rautalinko, toimitusjohtaja, Vaasan Group Oy, varapuheenjohtaja
Ulla Savén, toimitusjohtaja, Cederroth Oy, varapuheenjohtaja
Pekka Horo, toimitusjohtaja, Microsoft Oy
Erkki Järvinen, toimitusjohtaja, Tikkurila Oyj
Antti Korpiniemi, toimitusjohtaja, Berner Oy
Topi Manner, varatoimitusjohtaja, Nordea Pankki Suomi Oyj
Elisa Markula, toimitusjohtaja, Oy Gustav Paulig Ab
Virpi Paasonen, toimitusjohtaja, Carlson Wagonlit Travel Finland Oy
Tapio Pajuharju, toimitusjohtaja, Oy Hartwall Ab
Pekka Rantala, toimitusjohtaja, Rovio Entertainment Ltd.
Jorma Rauhala, toimitusjohtaja, Ruokakesko Oy
Leena Syrjälä, toimitusjohtaja, Nanso Group Oy
Iiro Wester, johtaja, Valio Oy
Veli-Pekka Ääri, johtaja, SOK