Uusi nimi kertoo olennaisen muutoksesta. Jatkamme Suomen johtavana antiikkilehtenä mutta vahvistamme 1900-luvun ja designin osuutta, kertoo päätoimittaja Maija Toppila.

Samaan aikaan Antiikki & Design avaa verkkosivut osoitteessa antiikkidesign.fi

Kuljemme alan kehityksen mukana. Ihmiset arvostavat kierrätystä ja hankkivat edelleen kauniita vanhoja esineitä ja taidetta. Kuitenkin käsitys siitä, mikä on vanhaa, on muuttumassa. Suomen muotoilun kulta-aika 1950–60-luvulla on monelle jo nostalgista menneisyyttä, ja siitä meidän pitää kertoa enemmän.
Antiikki & Design julkaisee keväällä myös Retro-erikoisnumeron, joka keskittyy 1950–70-lukuun.

Antiikin ja designin maailma avaa monia mahdollisuuksia uusien tuotteiden kehittämiseen niin printissä kuin netissä, sanoo kustantaja Markku Hurmeranta Fokus Mediasta.

Tutkimme tiiviisti alan trendejä, jotka näkyvät ensimmäisinä sosiaalisessa mediassa, hän kertoo.