Kauppa on osa Sanoman lokakuussa 2013 ilmoittamaa kuluttajamedialiiketoiminnan strategista uudelleenjärjestelyä ja tulevaisuuden painopistealueiden arviointia.
Kauppa edellyttää Venäjän kilpailuviranomaisten, kuten ulkomaisia investointeja valvovan komission, hyväksyntää. Sanoma arvioi kaupan nettovaikutuksen taseeseen olevan noin -10 milj. euroa.
“Kauppa on jälleen yksi merkittävä askel strategiamme toteuttamisessa. Keskitämme resursseja ydinmarkkina-alueisiimme, joilla uskomme voivamme luoda eniten arvoa osakkeenomistajillemme. Olemme vakuuttuneita siitä, että Fashion Pressin brändit, kuten Cosmopolitan ja Esquire, ovat hyvissä käsissä, ja jatkamme Sanoma Independent Mediaan vielä jäävien brändien strategista arviointia”, sanoo Sanoman toimitusjohtaja Harri-Pekka Kaukonen.