Järjestelyn ansiosta Suomen radiotoimialalle syntyy täysin uudenlainen toimija, jonka kautta tavoitetaan kolmen keskenään hyvin erilaisen radiokanavan kohderyhmät.
– MTV Radioiden kautta voimme tarjota monipuolisempia mainosratkaisuja media-asiakkaillemme. NRJ:n ja MTV:n asiakkaat tavoittavat yhä laajemman kuulijajoukon ja voivat kohdentaa mainontaansa tehokkaammin, MTV:n Kaupalliset toiminnot -yksikön johtaja Tomi Halonen summaa vaikutuksia.
Järjestelyn yhteydessä 12 NRJ Finlandin ja yhdeksän Radio Novan myynnin työntekijää siirtyy MTV:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Toimintojen yhdistyminen koskee vain radioiden myyntiä, ja sekä NRJ Finland että Radio Nova vastaavat jatkossakin itsenäisesti kanaviensa sisällöntuotannosta.
Järjestelyn taustalla vaikuttavat NRJ Groupin saamat hyvät kokemukset yhteismyynnistä.
– NRJ on erittäin tyytyväinen uudesta yhteistyöstä Suomen johtavan digitaalisen mediatalon MTV:n kanssa. Olemme tehneet vastaavanlaista yhteismyyntiä menestyksekkäästi myös muilla markkinoilla, kuten Ruotsissa ja Norjassa. Olemme vakuuttuneita siitä, että yhdistyvät brändimme tarjoavat mainostajille tehokkaan ja houkuttelevan vaihtoehdon, NRJ:n kansainvälisten toimintojen toimitusjohtaja Richard Mazeret kertoo.
MTV:lle yhteistyö merkitsee jatkoa viime aikojen voimakkaalle uudistumiselle.
– Uudistukset tukevat strategiaamme, jonka mukaisesti tahdomme palvella media-asiakkaitamme yhdestä paikasta ja yhä monimediallisemmin. MTV haluaa rakentaa parhaan suhteen suomalaisiin, olipa kyse mainostajista tai yleisöstä, MTV:n toimitusjohtaja Heikki Rotko sanoo.