Nelonen Media on kasvattanut katseluosuuttaan: Nelonen Median kaupallinen katseluosuus 10–44-vuotiaissa oli 33 prosenttia tammi–syyskuussa 2014 (31,5 prosenttia tammi–syyskuussa 2013) ja 34,7 prosenttia syyskuussa 2014 (30,8 prosenttia syyskuussa 2013). Sanoma uskoo vahvasti television kasvumahdollisuuksiin.
”Televisio on osoittanut kykynsä uudistua ja entisestään vahvistaa asemaansa mediakentässä. Sanomalle televisiolla on tärkeä rooli strategisten tavoitteidemme, kokonaistavoittavuuden ja mediamarkkinaosuuden, kasvussa, mutta myös koko kansaa puhuttavien mediailmiöiden luomisessa. Investoinnit Nelonen Median tarjoomaan ovat osoitus uskostamme television vahvaan tulevaisuuteen”, Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pekka Soini kertoo.
Heron näyttää primetime-sarjoja, joita on tilaisuus katsoa useita jaksoja peräkkäin samana päivänä tai monena peräkkäisenä päivänä. Heron sarjat tulevat tv-esitystensä jälkeen myös Ruutuun.
Uusina sarjoina ja samalla Suomen-ensiesityksinä nähdään tänä syksynä muun muassa Emmy-palkittu Fargo ja Ashley Juddin tähdittämä Missing.
Heron kohderyhmä ovat nuoret aikuiset.