Suomalaista sisältöä tuottavat jatkossa esimerkiksi Iltalehti, Kauppalehti, Makuja, MTV, STT, Tuulilasi ja Urheilulehti. Kansainvälisiin MSN-mediakumppaneihin kuuluvat esimerkiksi The Guardian, Le Monde ja The Wall Street Journal. Uutissisältöjen lisäksi uusittu MSN satsaa henkilökohtaisuuteen: sivusto tarjoilee yhteen näkymään koottuna esimerkiksi oman suosikkiurheilujoukkueen tulokset, reaaliaikaiset Twitter- ja Facebook-tapahtumat, lentomatkojen hakukoneen, asuntolainalaskurin sekä pilvitallennuspalvelu OneDriven. Saumattomasti kaikilla päätelaitteilla toimiva uusi ja monipuolinen sivusto löytyy osoitteesta www.msn.fi
Verkkosisältöjen kulutus on tänä päivänä suurempaa kuin koskaan. GlobalWebIndexin mukaan digitaalisen median parissa kulutetaan päivittäin aikaa lähes kuusi tuntia. Uudistettu MSN-sivusto kokoaa yhteen sisältöjä huippusisältöjä Suomen johtavilta mediataloilta, ja auttaa löytämään kiinnostavimmat uutiset ja palvelut. Lisäksi itselle räätälöidyn MSN-näkymän kautta voi jatkossa lukea Outlook.com-sähköpostinsa, käyttää Skypeä ja omia Office-, OneNote- ja OneDrive-tiedostojaan sekä seurata reaaliaikaisesti Facebookin ja Twitterin ilmoituksia.
”MSN:llä on Suomessa kuukausittain yli 1,4 miljoonaa kävijää. Tarjoamme heille nyt laajemman ja räätälöitävämmän sisällön kuin koskaan aiemmin yhdistettynä Microsoftin palveluihin ja hyödyllisiin työkaluihin. Laaja suomalainen sisältöyhteistyö takaa, että aiheet ovat aina tuoreita ja suomalaiselle yleisölle relevantteja”, kertoo Suomen MSN-toiminnoista vastaava Jaakko Saini Microsoftilta.
Sisältö Suomen johtavilta medioilta
Laadukkaan ja monipuolisen sisällön sivustolla takaavat suomalaiset sisältöyhteistyökumppanit, kuten A-lehdet, Alma Media, MTV ja Pop Media. Medioista MSN-sisältöjä tuottavat jatkossa muun muassa STT, MTV3, Kauppalehti, Iltalehti, Uusi Suomi, Tuulilasi, Urheilulehti, Maku, Makuja, Episodi, Como, Soundi, Rumba, Rytmi, Inferno ja Rantapallo. Kansainvälisiin uutisaiheisiin liittyen Suomen MSN-sivusto voi hyödyntää sisältöä myös kansainvälisiltä MSN-mediatalokumppaneilta, kuten BBC, CNN, The Guardian, The New York Times, Wall Street Journal ja Le Monde.
Sivusto on jaoteltu kymmeneen sisältökokonaisuuteen, jotka ovat uutiset, sää, viihde, urheilu, talous, lifestyle, terveys & fitness, ruoka & juoma, matkailu sekä videot. Tarjolla on päivänpolttavien uutisten lisäksi esimerkiksi urheilutilastoja käyttäjän määrittelemistä joukkueista ja pelaajista, työkaluja oman talouden seurantaan, osakekurssien seurantapalvelu, asuntolainalaskuri sekä lentojen hakukone. MSN-sisältöalueiden laajentaminen jatkuu myös lanseerausvaiheen jälkeen.
Räätälöity näkymä kaikilla laitteilla
Windows-laitteista tuttu räätälöitävyys jatkuu myös MSN-sivustolla: MSN:n etusivu on muokattavissa omien mielenkiintojen ja tarpeiden mukaan. Sisältöosioita voi järjestellä ja poistaa etusivulla haluamallaan tavalla, jolloin kiinnostavimmat uutiset näkyvät aina ensimmäisenä.
”Pyrimme tekemään MSN.fi:stä yhä enemmän käyttäjän näköisen palvelun. Jos asunnon osto on ajankohtaista, pystyy sivustolla tekemään säästösuunnitelman tai laskea asuntolainan kuukausittaisen maksuerän. Jos urheilu kiinnostaa, voi seurata suosikkipelaajan tilastoja tai jos painonhallinta mietityttää, tarjoaa sivusto sekä ravinto- että liikuntavinkkejä. Jokainen voi määritellä itseään kiinnostavimmat sisällöt. Kerran räätälöity näkymä synkronoituu kaikille laitteille ja alustoille”, kertoo Saini.