Yritykset on tarkoitus integroida toisiinsa syksyn aikana. Kaupan myötä M-Brainista tulee globaalisti toimiva market intelligence -asiantuntijayritys, jonka tarjonnassa yhdistyvät M-Brainin sisällöntuotanto ja SaaS-ratkaisut sekä GIA:n markkinatietokonsultointi, strateginen analyysi ja siihen liittyvät ohjelmistotuotteet. Yhtiöllä on kaupan jälkeen toimipisteitä kahdessatoista maassa. M-Brain arvioi, että uuden konsernin vuoden 2014 pro forma liikevaihto nousee noin 34,5 miljoonaan ja käyttökate ennen kertaluonteisia eriä noin 4,5 miljoonaan euroon. Henkilöstöä yrityksellä on noin 450 henkilöä. Yritykset täydentävät toisiaan erinomaisesti. Kaupan seurauksena syntyy niin kustannussynergioita kuin uutta, innovatiivista liiketoimintaa. Synergioiden uskotaan toteutuvan vuoden 2015 aikana.
”Tiedolla johtaminen ja ajantasaisen markkinatiedon saanti on globalisoituvan liike-elämän kriittisiä onnistumistekijöitä”, sanoo M-Brain Oy:n hallituksen puheenjohtaja Kim Nyberg.
”Kustannustehokkaita ratkaisuja, jotka toisivat tarvittavan tiedon koordinoidusti organisaatiossa niin ylimmälle johdolle kuin muillekin tiedon käyttäjille, on kuitenkin ollut vähän.”
”Nyt voimme tarjota samasta yrityksestä koko markkinatiedon kokonaisuuden konsultoinnista, tietojärjestelmien luomisesta ja parhaiden käytäntöjen soveltamisesta tiedonhankinnan palveluihin, sisällöntuotantoon ja työkaluihin.”
”M-Brainilla on Suomessa johtava markkina-asema. GIA vahvistaa kansainvälistä asemaamme, erityisesti Aasiassa ja Amerikassa, sekä myös Euroopan toiminnoissamme. Tämän myötä nousemme Pohjoismaiden johtavaksi alamme yritykseksi sekä merkittäväksi kansainväliseksi toimijaksi”, Nyberg jatkaa.
Markko Vaarnas, GIA:n toimitusjohtaja ja yksi perustajista toteaa: ”CapManin tultua sijoittajaksemme vuonna 2007 olemme onnistuneet kansainvälistämään innovatiivisen market intelligence partnership -konseptimme globaaleille, kasvaville markkinoille. Nyt olemme ottamassa uutta jännittävää askelta.”