Yrityksen neuvonantajina toimivat design-guru Joakim Karske sekä pitkän linjan yrittäjä Panu Parviainen. Jari Jaanto työskentelee edelleen myös Ninchatin parissa.
Palvelu tavoittaa yli 30 %:a suomalaisista nuorista aikuisista kuukausittain ja viikkotasolla palvelussa vierailijoita on noin 100 000. Rekisteröityneitä käyttäjiä palvelulla on yli 450 000.
“IRC-Gallerian aktiivikäyttäjät elävät elämässään vaihetta, jolloin omaa sosiaalista verkostoa vielä rakennetaan. Tähän tarpeeseen Facebook, Instagram tai Tinder vastaavat huonosti”, perustelee ostosta toimitusjohtaja ja palvelun alkuperäinen perustaja Jari “Jaffa” Jaanto.
Uuden IRC-Gallerian visiossa ihmiset, jotka jakavat samat kiinnostuksen kohteet ja arvot, voivat löytää toisensa helpommin kuin koskaan aikaisemmin. “Kehitämme uutta palveluamme yhdessä aktiivisten käyttäjiemme kanssa”, lupaa Jaanto.
Myös palvelun myyneen Somia Dynamoidin toimitusjohtaja Ville Mujunen iloitsee kaupasta: “Keskitymme nyt täysin Ninchat-palvelumme kehittämiseen ja on mahtavaa, että IRC-Gallerian tarina jatkuu parhaissa mahdollisissa käsissä.”
Kokonainen sukupolvi suomalaisia on omaksunut sosiaalisen median toimintatavat nimenomaan IRC-Galleriassa.
“IRC-Gallerian käyttäjien ‘peilikuville’ naureskeltiin kymmenen vuotta sitten, mutta nyt pääministerikin räpsii itsestään selfieitä”, kuvaa Jari Jaanto viestintäympäristön muutosta viimeisen kymmenen vuoden aikana. IRC-Gallerian mainosratkaisut ovat erityisen osallistavia ja vaikuttavia: “Minkään muun palvelun mediakortista ei varmasti löydy Ihkusälää”, hän lopettaa.