Televisiossa mainonta laski 3,8 %. Lääkkeiden TV-mainonta jatkoi kasvuaan 2013 viimeisen kvartaalin tapaan, mutta muuten isoimpien toimialojen panostukset olivat laskusuuntaisia. Radiomainonta kasvoi ilahduttavasti 12 % ja kasvua tuli tasaisesti useammalta toimialalta.
Elokuvamainonnan hyvä kehitys jatkuu viime vuoden malliin, kasvua nyt 7,4 %. Ulkomainosyritysten vuosi on myös alkanut erinomaisesti, sillä ensimmäisen kvartaalin kasvu oli lähes 16 %. Positiivinen kehitys tulee mm. elintarvikkeiden ja vähittäiskaupan mainospanostuksista.
TNS Ad Intelligence -yksikön kuukausiseurannassa olevissa verkkomedioissa mainonta kasvoi 11,6 %. Kasvuun vaikutti myös mediaseurannan laajentuminen merkittävällä mobiilimainosverkolla, mikä samalla kasvatti mobiilimainonnan panoarvoa verkkomainonnan kokonaisuudessa. Verkkomainontaan käytettiin tammi-maaliskuussa yhteensä 33,1 milj €.
Kuluvan vuoden alusta lähtien verkkomainonnan luokittelu tehdään suoraan tietokantaan ja verkon panostuksia on näin mahdollista raportoida mainontatyypeittäin. Verkkomainonnan määrästä lähes 18,7 milj € oli display-mainontaa, luokitellun mainonnan määrä oli 8,5 milj €, voimakkaasti kasvaneen mobiilimainonnan määrä oli 3 milj € ja video- eli instream-mainonnan 2,9 milj €. Vuoden 2013 osalta mobiili- ja instream-mainonnan panostukset sisältyivät display-mainontaan, joten mainontatyyppien luvut kahdelta vuodelta eivät ole täysin vertailukelpoisia. Vähittäiskauppa lisäsi merkittävästi panostuksia verkkomainontaan samoin kuin esimerkiksi vakuutusyhtiöt.