“Lähes 28-vuotias Pirkka on tutkitusti Suomen arvostetuin ja tunnetuin kaupan oma merkki ja siten kaikille jollakin tapaa tuttu. Pirkka on arjessa mukana: sillä on vahvaa ruokaosaamista, parhaat reseptit ja monipuolinen valikoima laadukkaita ja edullisia tuotteita. Brändimielikuva kaipasi kuitenkin freesaamista ja toisaalta kuluttajan brändisuhteen syventämistä ” kertoo Ruokakeskon omien merkkien markkinointijohtaja Teija Nesterinen.
DDB:n suunnittelema uudistettu mainonnan konsepti alkaa näkyä ensin ruudussa, printissä ja radiossa maaliskuun alusta lähtien. Jatkossa mainonnan linja jalkautuu kaikkeen näkyvyyteen. Konsepti hyödyntää brändin vahvuuksia inspiroivalla tavalla: Pirkka tuo arkeen oman piristävän lisämausteen.
“Olemme erittäin innoissamme ja ylpeitä siitä, että Pirkka valitsi DDB:n kumppanikseen. Pian alkavan lanseerauskampanjan tarkoituksena on esitellä Pirkka-brändin persoona kaikelle kansalle ” selventää DDB:n toimitusjohtaja Rainer Lindqvist. “Pirkka-sarjan pitkä historia, tunnettuus ja brändiin jo nyt liitetyt mielikuvat mahdollistavat uudenlaisen, leikittelevän kulman, jolla Pirkka voi kommunikoida asiakkaiden kanssa” Lindqvist lupaa.
Pirkka‐ydintiimin DDB:llä muodostavat AD Heli Roiha, copy Annu Terho, strategiajohtaja Tomi Hakanpää sekä projektijohtaja Pia Eiro.