Sanoma on ostanut 25 prosentin osuuden Mobiilimarkkinointi Routa Oy:stä. Yritysjärjestelyn tavoitteena on kehittää Sanoman pienille ja keskisuurille yrityksille tarjoamaa palveluvalikoimaa.
”Nopeasti kasvava Routa on edelläkävijä digitaalisten markkinointiratkaisujen tarjoajana. Yrityskauppa ja sen myötä vahvistuva yhteistyö on merkittävä edistysaskel Sanoma Media Finlandin strategiassa palvella paremmin ja laajemmin suomalaisia pk-yrityksiä. Jo aiemmin syksyllä julkistimme yhteistyösopimuksen Googlen kanssa. Roudan kanssa tehtävä yhteistyö mobiilimarkkinoinnin saralla on tälle luontevaa jatkoa”, myynnin kehitysjohtaja Jarkko Kyttänen Sanoman Suomen-mediatoiminnoista toteaa.
”Olen todella iloinen ja ylpeä tästä yritysjärjestelystä ja yhteistyöstä Sanoman kanssa. Roudan tavoitteena on mobilisoida pk-yritysten verkkomainonta ja tätä missiota tulemme nyt toteuttamaan parhaan mahdollisen kumppanin kanssa. Yhtiöiden tarjoomat, resurssit ja osaamiset täydentävät loistavasti toisiaan. Tulemme rakentamaan yhdessä markkinoiden vakuuttavimman mediatarjooman pk-sektorin yrityksille”, Routa Oy:n toimitusjohtaja Jani Leppänen sanoo.