Ratsastusta harrastaa noin 160 000 suomalaista, ja ratsastus on paikan päällä seurattavista urheilulajeista kymmeneksi suosituin. Erityisen suosittu harrastus ratsastus on nuorten naisten keskuudessa, mutta laji kasvattaa jatkuvasti suosiotaan. Ratsastus on aihe, joka puhututtaa harrastajia myös verkossa.

– Hevosharrastajille on ollut verkossa tarjolla lähinnä kilpailutulosuutisointia tai erilaisia keskustelufoorumeita. Hevosaiheisten blogien kasvatettua suosiotaan huomasimme hevosharrastajien tarpeen aktiiviselle verkkoyhteisölle, kertoo Hippolan perustaja Erika Hanhisuanto.

Hippolan taustalla on samanniminen yritys, joka on perustettu tukemaan mainostajien mahdollisuuksia tavoittaa hevosharrastajat perinteistä mainontaa monipuolisemmin keinoin.

– Bloggaajat ovat hevosmaailmassa samanlaisia mielipidevaikuttajia kuin esimerkiksi muotibloggaajat muotimaailmassa. Täydennämme perinteistä hevosmediaa siksikin, että Hippola-yhteisö on hyvin aktiivinen eri sosiaalisen median kanavissa.

Hippolan tavoite on kasvaa Suomen suurimmaksi hevosaiheiseksi verkkomediaksi. Hippola-yhteisö tapaa myös virtuaalimaailman ulkopuolella: Hippola järjestää hevosaiheisia tapahtumia, joista ensimmäinen on kouluratsastusvalmennus Helsingin Ruskeasuolla sunnuntaina 8.12.