Tuomaristo valitsi 389 julkaisun joukosta palkittavat 22 kategoriassa. Raha-automaattiyhdistyksen asiakaslehti Raymond voitti sarjat Trade Magazine ja Photo Report. Sijoituspalvelutalo FIMin asiakaslehti voitti sarjan Cover and Coverstory. Hopeaa ja pronssia saivat hyvinvointipalveluja tuottavan Smartumin lehti, metsäteollisuusyritys Kotkamillisin lehti sekä Sato Oyj:n lehti Kotona. Kokonaisuutena Dialogi oli yksi palkituimmista mediataloista kolmella kullalla, kolmella hopealla ja kolmella pronssilla.
”Kansainvälinen menestys kilpailuissa on suunnitelmallisen työn tulosta. Konseptiajattelulla ja prosesseja tehostamalla olemme pystyneet yhä paremmin keskittymään luoviin ratkaisuihin, oivalluksiin sekä viimeistelyyn. Meillä prosessinhallinta on design-työkalu, ja tässä asiakas on tärkeässä roolissa. Ensisijainen kiitos kuuluu asiakkaillemme luottamuksesta”, Dialogin visuaalinen johtaja Jesper Vuori sanoo.
Yhdysvaltalaisessa min Editorial & Design -kilpailussa 20.11. New Yorkissa palkittiin printti ja digitaalisia asiakasmedioita designista sekä toimituksellisesta sisällöstä. Raymond, jonka visuaalisesta suunnittelusta Dialogi vastaa, voitti Custom Publication Design -sarjan ja sai kunniamaininnan Kuvagalleria-sarjassa. Itellan uudistettu sidosryhmälehti Flow sai kunniamaininnan Redesign-sarjassa.
”Olen todella ylpeä asiakkaittemme ja työntekijöidemme menestyksestä arvostetuissa kansainvälisissä kilpailuissa. A-lehdet Dialogi vahvistaa edelleen asemaansa yhtenä asiakasviestinnän konseptien ja designin johtavana eurooppalaisena osaajana”, Dialogin toimitusjohtaja Jyrki Rehumäki iloitsee.
Raymondille kultaa New Yorkista
Raha-automaattiyhdistyksen Raymond voitti kultaa Min – For Magazine Brand Leadersin kilpailussa Custom Publication Design -sarjassa. Lisäksi New Yorkissa järjestetyssä gaalassa Raymond sai myös kunniamaininnan valokuvistaan Photo Gallery -sarjassa.
Tasokkaan kansainvälisen lehtikilpailun palkittuihin julkaisuihin Raymondin lisäksi kuuluivat muun muassaTime, Harper´s Bazaar, Self Magazine, Entertainment Weekly, Emmy Magazine, Food & Wine ja Cosmopolitan.
– Raymondin kunnianhimoisessa suunnittelussa olemme alusta asti paitsi tähdänneet kansainväliseen tasoon, myös poimineet lehden yleisfiilikseen mukaan parhaita paloja amerikkalaisesta kulttuuriperinteestä ja maustaneet niitä skandinaavisilla sävyillä. Aika mukavaa ja jännää huomata, että tämä tarkasti luomamme lehden kokonaistunnelma tehoaa myös Amerikan omalla maaperällä. Vuosi sitten saimme New Yorkista hopeaa parhaan uuden aikakauslehden Pearl-kilpailussa, ja nyt tuli Miniltä kultaa, Raymondin toimitustyötä johtava RAY:n toimituspäällikkö Tero Salonen sanoo.
Raymondin visuaalisista ratkaisuista vastaa lehden AD Jesper Vuori, A-lehdet Dialogin visuaalinen johtaja. RAY tuottaa Raymondia yhteistyössä A-Lehdet Dialogin kanssa. Tekijöihin kuuluvat lukuisat ammattifreelancerit.
– Raymond on pieteetillä ja rakkaudella luotu kokonaisuus. Kansainvälisen menestyksen takana on vahva visio sekä meille tekijöille annettu suuri luottamus ja vapaus. Raymondin magiaa ovat toteuttamassa briljantit ammattilaiset: kirjoittajat, valokuvaajat ja kuvittajat. Palkinnot ovat mukava tunnustus meille kaikille, sanoo Raymondin AD Jesper Vuori.
Vuonna 2012 RAY:n Raymond palkittiin Suomen parhaaksi asiakaslehdeksi viestinnän ammattilaisten ProComin kilpailussa.
Aikakausmedian asiakaslehtitutkimuksen mukaan Raymond tavoittaa 124 000 kappaleen levikillään noin 225 000 lukijaa. Lukijoista 35 prosenttia ilmoittaa, että Raymond houkuttelee kokeilemaan RAY:n tuotteita tai palveluita. Lehden parissa viihdytään pitkään, sillä sen keskimääräinen lukuaika on reilut 45 minuuttia.
Raymondin kymmenes numero julkaistaan joulukuun 5. päivä. Lehti on ilmestynyt syksystä 2011.