”Kasvumme on ollut vahvaa koko kevään ja kesän. Viime viikolla saavutimme huippukävijämäärän, joka nosti meidät 20 seuratuimman sivuston joukkoon”, sanoo liiketoimintavastaava Hertta Granroth.
”Nimekkäiden suosikkibloggareidemme jutut kiinnostavat joka viikko kohderyhmäämme eli kaksi- ja kolmikymppisiä naisia. Kävijäennätykseen vaikutti myös bloggarimme keskustelua herättänyt kirjoitus naisurheilijoista.”
Tekijätiimiin uusi konkari
A-lehdet yhdisti naistenlehti Trendin ja blogiyhteisö Lilyn virallisesti toukokuussa. Päätös syntyi yhteisön ja lukijoiden toiveista. A-lehdet tutki heidän mielipiteensä perinpohjaisesti viime talvena. ”Viesti oli selvä: Lilyyn muodostunut verkkoyhteisö on ideaali myös Trendi-lehden lukijoille. Lilyn yhteisö taas on kaivannut lehteä, joka puhuisi ja koskettaisi samanlaisella äänellä”, kertoo päätoimittaja Jenni Lieto.
Tekijätiimi vahvistui elokuussa, kun Jenna Kämäräinen nimitettiin Trendin ja Lilyn vastaavaksi tuottajaksi. Kämäräisellä on vahva kokemus naisten medioista ja verkkoyhteisöistä. Kämäräinen oli mukana perustamassa Lilyä vuonna 2011. Viimeksi hän työskenteli toimituspäällikkönä Costumessa.
”On huikeaa palata A-lehtiin ja nähdä, miten hienolla tavalla yhteinen ideamme ja unelmamme on toteutunut sekä Lilyssä että verkon ja lehden yhteistyössä”, sanoo Kämäräinen.
A-lehdet vahva nuorissa naisissa
A-lehtien toinenkin nuorten naisten verkkopalvelu, niin ikään keväällä uudistettu Demi.fi on rikkonut ennätyksiä. Viime viikolla kävijämäärät kohosivat yli 94 tuhannen*. Demi.fin kävijät ovat pääosin 12–19-vuotiaita. ”Olemme erittäin ylpeitä siitä, että A-lehdet on nyt ylivoimaisesti vahvin mediatalo nuorten naisten kohderyhmässä”, sanoo julkaisujohtaja Anne Lyytikäinen-Palmroth.
Lähde: www.epressi.com