Helsingin Uutiset kirjoittaa, että Pentikäinen jyräsi läpi Hesarin ulkoasuun ja ilmoitussijoitteluun liittyvät perusratkaisut. Tabloid-Hesarista tehtiin viisipalstainen lehden alkuosassa ja kuusipalstainen loppuosissa toimituksellisen ulkoasun korostamiseksi. Tämä on aiheuttanut ilmoitusmarkkinoinnissa ongelmia varsinkin, kun lehtien sivumäärät ovat samaan aikaan laskeneet merkittävästi.
”Tabloid-Hesari rakentuu useasta eri osasta eli niskasta. Lukijan on ensin hajotettava sisäkkäin olevat niskat, järjestettävä ne uudelleen ennen lukemisen aloittamista. Hesari julkaisi ensimmäisen tabloid-numeronsa yhteydessä erillisen lukuohjeen”
”Hesarin tilauksen peruuttaneiden selityksiin on kuulunut myös harmaa ja yksitoikkoinen ulkoasu, jolla Pentikäisen mukaan pyritään välttämään tabloid-iltapäivälehden mielikuva. Tämä on lukijoiden ja ilmoittajien palautteen mukaan johtanut epäkiinnostavuuteen. Myös tilaushinnan kalleus kuuluu tilausperuutusten syihin”, lehti kirjoittaa.
Hesarin tilauslevikki on laskenut selvästi nopeammin kuin muiden tilattavien sanomalehtien levikit 2013 kuluessa, Helsingin Uutiset toteaa kolumnissaan.