Iltapäivälehtien levikki koostuu miltei täysin irtonumeromyynnistä. Iltalehden virallinen levikkiluku oli viime vuonna 91219, ja edellisenä vuonna 102124. Ilta-Sanomien luvut olivat 132253 ja 143321.

Levikintarkastus Oy:n uusimman tilaston mukaan nyt tarkastettujen sanomalehtien yhteenlaskettu levikki on 2 519 129 kappaletta. Vertailukelpoisten sanomalehtien yhteenlasketun levikin muutos oli -5,1 prosenttia. Suurimmat painetut 7-päiväiset sanomalehdet ovat Helsingin Sanomat (337 962 LT 2012), Aamulehti (121 135), Turun Sanomat (99 220), Kaleva (72 107) ja Keskisuomalainen (65 327).
 
Toistaiseksi levikiltään suurimmat digilehdet ovat Helsingin Sanomilla, Aamulehdellä ja Satakunnan Kansalla. Helsingin Sanomien 130 537 kappaleen digilevikki on kansainvälisestikin suuri. Digilevikki koostuu pääosin yksitellen tehdyistä tilauksista sekä yhdistelmätilauksista, jotka sisältyvät myös painetun lehden levikkiin.
 
-Painettujen lehtien levikkimuutosten taustalla on lehtien tai niiden verkkosivustojen lukeminen uusilla digitaalisilla laitteilla. Tämä on lisännyt lehtien kokonaistavoittavuutta. Uutisia ja muita ajankohtaisia keskustelunaiheita seurataan pitkin päivää digitaalisista välineistä, vaikka painettu lehti olisikin tilattu kotiin. Myös jossain tilanteessa on kätevämpää hankkia lehti digitaalisena painetun sijaan, sanoo Levikintarkastuksen toimitusjohtaja Ullamaija Arasto
 
Tarkastettujen aikakauslehtien yhteenlaskettu levikki on 9 772 107 kappaletta. Vertailukelpoisten aikakauslehtien yhteenlasketun levikin muutos oli -5,2 prosenttia. Tarkastetuista painetuista aikakauslehdistä kuitenkin 22 prosenttia kasvatti levikkiään. Suurimmat kappalemääräiset kasvut olivat Yhteishyvällä, Fit-lehdellä ja Uusi Insinööri-lehdellä.
 
Levikkinsä tarkastuttaneista maksullisista yleisölehdistä suurimmat ovat Aku Ankka (282 794 LT 2012), ET-lehti (226 853), TV-Maailma (188 645), 7 päivää (170 867) ja Kodin Kuvalehti (158 375).