IAB Finlandin uuden hallituksen kokoonpano noudattaa edellisen hallituksen ehdottamaa ja vuosikokouksen hyväksymää sääntömuutosta. Vuosikokous valitsi hallitukseen kuusi verkkomedian edustajaa entisen kahdeksan edustajan sijaan. Kuusi muuta paikkaa jaettiin kolmen mainostajan, digitoimiston, mediatoimiston sekä verkkomainonnan juridiikan asiantuntijan kesken.
Tämä uusi hallitusrakenne vahvistaa IAB Finlandin horisontaalia toimintatapaa, jossa huomioidaan koko verkkomainonnan arvoketju mediasta mainostajaan. Näin verkkomainonnan merkitys jatkaa vahvistumistaan ja alan yrityksille luodaan parhaat mahdolliset kasvun edellytykset.
IAB Finlandin uusi hallitus asetti tavoitteekseen verkkomainonnan merkityksen kasvattamisen sekä suomalaisen verkkomarkkinoinnin ja -mainonnan nostamisen uudelle, selvästi entistä korkeammalle tasolle.
”Nyt eletään vahvaa markkinoinnin murroksen aikaa. Kaikkien toimijoiden tulee panostaa rajusti digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen”, vuoden 2013 hallituskauden avannut puheenjohtaja Jarkko Kyttänen kehottaa.
IAB Finland ry:n hallitus kaudelle 2013 on seuraava:
Jarkko Kyttänen, Sanoma, puheenjohtaja
Henrik Laine, MTV Media, varapuheenjohtaja
Jani Engberg, RAY
Markus Hakala, Activeark
Elina Koivumäki, Asianajotoimisto Juridia
Anne Laakso, Kesko
Antti Leino, Happi Mindshare
Hanna Länsivuori, Aller Media
Petri Pekki, A-Lehdet
Jukka Pulkkinen, Otavamedia
Jani Savolainen, Microsoft
Maria-Theresia Westerback, SOK