Sanoman tänä vuonna hankkima belgialainen Head Office voitti viisi palkintoa alan arvostetuimmassa Pearl Awards -palkintogaalassa New Yorkissa 5.11.2012. Toinen Sanoman omistama belgialainen sisältömarkkinointiyritys sQills sai yhden Pearl Award -palkinnon, ja Venäjällä toimivan Sanoma Independent Median sisältömarkkinointiyksikkö kultaisen Pearlin.
Sanomalla on viisi ehdokkuutta myös Lontoossa järjestettävässä CMA Content Marketing Awards -palkintogaalassa 28.11. Niistä Head Officella on neljä ehdokkuutta ja suomalaisella Sanoma Yritysjulkaisuilla yksi. Lisäksi Head Office on ehdokkaana Customer Media Grand Prix -gaalassa Amsterdamissa 22.11.
”Palkinnot ja ehdokkuudet kertovat näkyvästi osaamisestamme ja yhtenäisestä, kansainvälisestä laadusta”, sanoo Chris Van Gils, Content Marketing Director, Sanoma Media Belgium.
Sisältömarkkinointi on nopeasti kehittyvä ja kasvava markkinoinnin osa-alue. Sanomalle sisältömarkkinointi on strategisesti tärkeä ja hyvin luonnollinen toimintaympäristö: kiinnostavan ja relevantin sisällön luominen on mediatalon ydinosaamista ja mainostaja-asiakkaiden tarpeet tunnetaan monikanavaisessa mediaympäristössä erittäin hyvin.
”Tuoreiden tutkimusten mukaan mainostajat kasvattavat jatkuvasti markkinointi-investointejaan omistettuun mediaan. Sisältömarkkinoinnin ratkaisut yhdistettynä fiksuun asiakkuudenhallintaprosessiin parantavat todistetusti myyntiä ja markkinointi-investointien tuottoja”, van Gils jatkaa.