Kilpailuun osallistuminen tapahtuu  www.adprofit.fi -verkkosivulla. Aiemman kolmen kilpailusarjan – Vuoden paras kampanja, Vuoden paras lanseeraus ja Paras yhteiskunnallinen kampanja – lisäksi AdProfitiin tulee nyt myös juniorisarja, joka käynnistyy 15.11. Deadline töiden palautukselle on 15. tammikuuta 2013. Palkintojenjakotilaisuus on maaliskuussa.

AdProfit-kilpailun järjestää Mainostajien Liitto yhteistyökumppaneinaan Aalto-yliopisto, Helsingin Sanomat, Kirnauskis ja Markkinointi & Mainonta.

Viime vuoden AdProfit-voittajat olivat Norwegianin lanseeraus, Leafin ”Bilar” ja ”Työ, jota kukaan ei haluaisi tehdä” toimeksiantajina Kansainvälinen siirtolaisuusjärjestö IOM ja Vähemmistövaltuutetun toimisto.