MAT-säätiö on valinnut vuoden 2012 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saajaksi Päivi Topinoja-Arangon. Tunnustuspalkinto jaetaan henkilölle, joka on toiminut esimerkillisesti ja menestyksekkäästi markkinointiviestinnän alalla ja edistänyt markkinointiviestinnän keinoja.
Family Inc. -mainostoimiston perustajaosakas Päivi Topinoja-Aranko on toiminut markkinointiviestinnän parissa jo 35 vuotta. Hän pääsi alalle aloitettuaan ulkolähettinä mainostoimisto LSM:ssä Turussa. Nopeasti nuoren naisen copywriterin ja tiiminvetäjän kyvyt huomattiin. Luova ajattelukyky ja strategiaymmärrys yhdistyivät myöhemmin myös suunnittelujohtajana. Hän on ollut perustamassa kahta mainostoimistoa ja toiminut luottamustehtävissä alan järjestöissä. MAT-tutkinnon Topinoja-Aranko on suorittanut vuonna 1979.
”Topinoja-Aranko on menestyksekkäällä urallaan lisännyt markkinointiviestintäalan arvostusta ja parantanut sen toimintaedellytyksiä. Hän on luottamustehtävissään myös valvonut alalla työskentelevien etuja”, MAT-säätiön puheenjohtaja Pasi Myllymaa kertoo valintaperusteista.
Suomen markkinointialan perinteikkäin tunnustuspalkinto Mainonnan Monitaho jaettiin ensimmäistä kertaa jo vuonna 1967. Palkittuja ovat olleet markkinointiviestintä- ja media-alojen huippunimet. Tärkeimpänä palkinnon saannin kriteerinä on alan kehityksen hyväksi toimiminen.
”Olen erittäin otettu siitä, että juuri tämä tunnustus tulee kohdalleni. Tunnustuksen nimi istuu myös uraani; olen toiminut mainonnan kaikilla osa-alueilla. Luova ajattelu, strategiatyö sekä asiakkuuksien ja liiketoiminnan kehittäminen ovat antaneet koko markkinointialasta kokonaisvaltaisen näkemyksen. Luovan työyhteisön esimiestehtävät ovat vakuuttaneet minut erityisesti siitä, että hyvällä työilmapiirillä ja ihmisen innostuksella työhönsä on suuri vaikutus yrityksen kannattavuuteen. Tällä tiellä jatketaan”, Topinoja-Aranko kertoo.
MAT-stipendi Human@Work-yhteisölle
Mainonnan Monitaho -tunnustus jaettiin Topinoja-Arangolle 1.11.2012 Finlandiatalossa, MARK Syysmyrsky -tapahtumassa. Samalla MAT-säätiö jakoi myös stipendin, jonka kohteen Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja päättää. Stipendi on suuruudeltaan 5000 euroa.
”Stipendin saajaksi valitsin Human@Work-yhteisön. Sen tavoitteena on kehittää menetelmiä, joiden avulla Suomeen saadaan Euroopan paras työelämä. Human@Work-liike kehittää työyhteisöille verkkotyökaluja, jotka mittaavat työstään innostuneen ihmisen vaikutusta liiketoiminnan kasvuun ja yritysten maineen kehittymiseen”, Topinoja-Aranko sanoo.
Mainonnan Monitaho -tunnustuksen ja MAT-stipendin jakaa MAT-Säätiö. Vuonna 2007 perustettu MAT-säätiö seuraa MAT ry:tä, entistä Mainoshoitajain yhdistystä. MAT-säätiö edistää markkinointiviestintäalan kehitystä ja koulutusta. Säätiö myöntää avustuksia näihin tarkoituksiin, rahoittaa erilaisia alan toimintoja ja projekteja ja tekee tiedotustoimintaa.
Lähde: www.epressi.com