Kampanja kääntyi itseään vastaan kun Facebookissa alkoi vilkas keskustelu lapsityövoiman käytöstä kaakaon hankinnassa. Helsingin Sanomissa julkaistu poleeminen kolumni herätti myös paljon keskustelua, minkä seurauksena Fazer lähetti pahoittelevan tiedotteen medialle. Artikkelilla oli 28.9.2012 mennessä jo 9300 tykkääjää.
Vastaavasti Fazerin lähettämän tiedotteen pohjalta tehdyllä uutisella oli vain 610 tykkääjää.
”Tiedostamme haasteet kaakaoviljelmillä ja haluamme osaltamme parantaa viljelmien ja yhteisöjen oloja – siksi olemme mukana World Cocoa Foundationissa ja teemme yhteistyötä kansainvälisten kaakao- ja suklaateollisuuden toimijoiden kanssa. World Cocoa Foundationin tavoitteena on edistää vastuullista kaakaonviljelyä, nostaa viljelijöiden tulotasoa sekä tukea viljelijöitä ja heidän perheitään”, Fazer kertoo.
”Olemme hyvin sitoutuneita vastuullisuustyöhön kaakaon hankintaketjussa. Kaikki saamamme palaute on arvokasta ja haluamme käydä vuoropuhelua vastuullisuuden kehittämiseksi jatkossakin”, yhtiö kertoo.