Yritysostolla A-lehdet vahvistaa asemaansa Suomen aikakauslehtimarkkinassa ja saa lisää tunnettuja brändejä nykyiseen tuotevalikoimaansa. A-lehdet-konsernin liikevaihto kasvaa yritysoston myötä yli 10 miljoonalla eurolla ja ylittää jo sadan miljoonan rajan. Henkilöstöä Forma Publishing Groupissa on Suomessa noin 45 ja Virossa 17.
”Tämä on meille todella mahtava juttu! Forman ostaminen on Suomen kokoisilla markkinoilla ainutlaatuinen – jos ei jopa ainutkertainen – mahdollisuus laajentaa tuotevalikoimaamme jo olemassa olevilla vahvoilla brändeillä”, toteaa A-lehtien toimitusjohtaja Juha Blomster iloisena.
”Meille nyt siirtyvät Trendi, Kotivinkki ja Talo & Koti täydentävät loistavasti A-lehtien tuoteportfoliota sekä lukijoiden että mediamyyntimme asiakkaiden suuntaan. Tyttökohderyhmä on A-lehdillä erittäin vahvassa otteessa Demi-lehden ja sen verkkosivuston kautta, ja vuosi sitten lanseerattu Lily.fi on yksi nopeimmin kasvavista nuorten naisten yhteisöistä. Trendi tulee vahvistamaan asemaamme tässä kohderyhmässä upealla tavalla. Kotivinkki ja Talo & Koti puolestaan täydentävät jo ennestään erittäin vahvaa markkina-asemaamme naistenlehtien ja asumisen lehtien segmenteissä”, jatkaa Blomster.
”Viron liiketoiminnan näen hyvänä testikenttänä medialiiketoiminnan kehittämiselle. Forman kautta saamme vankan otteen Viron asumisen lehtien segmentistä, mm. Forman julkaisema Kodu & aed on Viron suurin aikakauslehti. Tutkimme toki mahdollisuuksia lanseerata siellä myös omia vahvoja brändejämme,” sanoo Blomster.