Kalevan mukaan YLE mainostaa kolmea HBO-kanavan tuottamaa sarjaa eli Boardwalk Empireä, Game of Thronesia ja True Bloodia Finnkinon elokuvateattereissa. Kalevan saamien tietojen mukaan kampanja maksaa 20.000 euroa.
Yleisradio Oy:n markkinointijohtaja Päivi Nummi-Aho kertoo lehdelle, että ohjelmien lähetysajoista on tullut paljon palautetta. Nyt kun ne on sijoitettu niin sanottuun parhaaseen katseluaikaan, toivomme, että yleisö löytää ne, hän kertoo.
YLE on tehnyt vuonna 2009 edellisen kolmivuotisen ostosopimuksen ohjelmista. Kalliit ohjelmat on ostettu yhtiölle toimitusjohtaja Mikael Jungnerin aikana. Hän perusteli taannoin ostoa Talouselämässä, että ”kyseessä on Yleisradion lahja suomalaisille, jotta heidän ei tarvitse katsoa mainoksia. Näin säästyy aikaa mm. harrastuksiin”, hän totesi.