Lisäksi sopimuksen mukaan maksetaan LMC:n vuoden 2012 tulokseen pohjautuva enimmillään 3,9 miljoonan euron lisäkauppahinta. Yrityskauppa astuu voimaan arviolta 2.1.2012.
Yrityskauppa pohjautuu Alma Median strategiaan, jonka mukaan yhtiö hakee kasvua digitaalisista palveluista ja kansainvälistymisestä. Vuonna 2011 LMC:n liikevaihdon arvioidaan kasvavan noin 25 % edellisvuodesta ja olevan noin 16,5 miljoonaa euroa. Käyttökatteen arvioidaan olevan 4,6 miljoonaa euroa. Yhtiö raportoidaan osana Alma Median Markkinapaikat-segmenttiä.
LMC:n myyjä Libor Malý perusti yhtiön vuonna 1996, mistä lähtien yhtiö on ollut Tsekin markkinajohtaja. LMC omistaa kaksi rekrytointiportaalia Tsekissä (www.jobs.cz ja www.prace.cz) sekä yhden Slovakiassa (www.topjobs.sk). LMC:n portaaleilla on kaikkiaan 25 000 rekisteröitynyttä yritysasiakasta ja noin miljoona rekisteröitynyttä työnhakijaa. LMC työllistää noin 200 henkilöä pääasiallisesti Prahassa. Yrityskaupalla ei ole vaikutusta LMC:n henkilöstöön eikä palvelubrändeihin.
”Tällä yrityskaupalla otamme merkittävän askeleen rekrytointipalvelutarjontamme kansainvälistämisessä. Olen hyvin tyytyväinen siitä, että saamme LMC:n hyvän tiimin vahvistamaan Alma Mediaa. Uskon, että LMC:n kokemus yhdistettynä Alma Median vahvaan kokemukseen myös rekrytointiverkkopalveluista luo hyviä mahdollisuuksia parantaa palveluitamme asiakkaidemme eduksi”, toteaa Raimo Mäkilä, Alma Median Markkinapaikat-liiketoiminta-alueen johtaja.
”Minulle on ollut hyvin tärkeää varmistaa LMC:n vahva kehittyminen myös yrityskaupan jälkeen. Olen hyvin tyytyväinen Alma Median tuloon yhtiön uudeksi omistajaksi. Olen vakuuttunut siitä, että yrityskauppa luo mielenkiintoisia uusia mahdollisuuksia sekä LMC:n johdolle että henkilöstölle, ja mahdollistaa LMC:lle uusien, innovatiivisten palveluiden tuomisen markkinoille jatkossakin”, toteaa Libor Malý, LMC:n perustaja.