AFP-uutistoimisto käyttää Profiumin kehittämää teknologiaa kohdentamaan uutisia asiakkaidensa kiinnostusten mukaan. Lisenssin laajentamisen myötä järjestelmään päivitetään uusia semanttisiin verkkoteknologioihin perustuvia ominaisuuksia.
 
”Kauppa on osoitus Profiumin semanttisia verkkoteknologioita hyödyntävien tuotteiden soveltuvuudesta reaaliaikaisten multimediatuotteiden monikanavaiseen jakeluun. MDS-tuotteen päättelykyvykkyydet tulevat nyt täysimääräiseen käyttöön AFP:n soveltaessa niitä asiakkaidensa kiinnostuksien ja uutisten metatietojen väliseen älykkääseen yhdistämiseen”, Profiumin toimitusjohtaja Janne Saarela sanoo.
 
”AFP haluaa olla kilpailukykyinen uutismarkkinoilla tuottamalla korkealaatuisia uutisia ja takaamalla niiden nopean ja luotettavan jakelun useille B2B-asiakkaille globaalisti. AFP on laajentanut käyttöoikeutta Profiumin Metadata Server -ohjelmistoon, jonka semanttiset kyvyt antavat mahdollisuuden määritellä asiakkaiden kiinnostusprofiilit helppokäyttöisillä työkaluilla ja varmistaa, että nämä saavat varmasti heitä kiinnostavat uutiset”,  AFP:n tietohallintojohtaja Jean-François Wets sanoo.