Mainio konsepti. Tässä pureudutaan pelotta oston esteisiin ja tehdään ne naurettaviksi. Itseironia sopii tyyliin, ja tuloksena on Lidlin brandille sopivaa mainontaa, joka poikkeaa täysin muusta saman toimialan mainonnasta. Casting ja henkilöohjaus osuvat kohdalleen”, raati perusteli.
Mainoksen on suunnitellut FOLK FINLAND ja tuottanut Pohjantähti-Elokuva.
Lidl Suomi Ky:n toimitusjohtajan Lauri Sipposen mukaan kampanjan kohderyhmänä olivat tavalliset suomalaiset perheet, jotka tekevät päivittäistavaroiden ostopäätöksiä. ”Tavoitteena on viestiä tuoreudesta, joka pt-kaupassa on yksi tärkeimmistä asiakastyytyväisyyden kriteereistä.”
”Halusimme ravistella erilaisia ennakkoluuloja itseironian keinoin. Myös aiemmat tämän sarjan spotit ovat onnistuneet hyvin, ja palautteen rohkaisemana olemme näitä jatkaneet. Tämäkin mainos on otettu oikein hyvin vastaan. Hyvän käsikirjoituksen ja ohjauksen sekä erinomaisten näyttelijäsuoritusten ansiosta erittäin tärkeä, mutta vaikeasti kommunikoitava viesti tuoreuden merkityksestä Lidlin valikoimissa saatiin selkeästi läpi,” Sipponen kertoo.
Edellisen kerran Lidl palkittiin Kuukauden Parhaat Sekunnit -tunnustuksella lokakuussa 2010.
Mainostaja: Lidl Suomi Ky
mainospäällikkö Hanna Jokitöyrä
Ostojohtaja Timo Hansio
TJ Lauri Sipponen
Mainostoimisto: FOLK FINLAND
Luova johtaja Tommi Laiho
Copywriter Sami Korjus, Tommi Laiho
AD Kimmo Kivilahti
Tuotantoyhtiö: Pohjantähti-Elokuva Oy
Ohjaaja Osmo Walden
Tuottaja Tiina Wilkman
Mediatoimisto: Happi Mindshare Oy
Raati:
copy Anssi Kuokka / Touch Worldwide Oy
copy Vesa Hyypiä / Rocky Advertising Oy
strategiajohtaja Mikko Hovi / Bob Helsinki Oy
AD Jenni Hakanen/ Mainostoimisto Ilme Oy
Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailusta
Kuukauden Parhaat Sekunnit on MTV3:n, Subin ja MTL:n yhteinen mainoskilpailu, jossa vaihtuvajäseninen raati arvioi edellisen kuukauden aikana ensiesityksensä saanutta tv-mainontaa. Kuukauden Parhaat Sekunnit on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa vuodesta 1994 lähtien. Voittaja saa palkinnoksi kuusi esityskertaa: kolme kertaa MTV3:lla ja kolme kertaa Subilla. Tuorein voittaja, shortlista ja arkisto osoitteessa spotti.fi.