”Piirroskuviin perustuva toteutus oli hauska, aktivoiva ja visuaalisestikin erottuva. Kun kampanja toimi myös tulosten valossa, oli se helppo palkita Kuukauden Parhaat Pikselit -voittajana”, raati kiteytti.
Kampanjan suunnitteli ja toteutti Skandaali.
Myynti- ja markkinointijohtaja Anna Salmen mukaan kampanjan tavoitteena oli viestiä Aurinkomatkojen toimintamallissa tapahtuneesta merkittävästä muutoksesta sekä kesän alussa lanseeratusta uudesta verkkopalvelusta. ”SMT:n ja Arean vapaa-ajanmatkatoiminnot siirtyivät vuoden alusta Aurinkomatkoille. Perinteisten rantalomapakettien lisäksi Aurinkomatkoilta saa nyt kaiken vapaa-ajan matkustukseen liittyvän: reittilennot, hotellit, Välimeren ja Karibian risteilyt, vuokra-autot jne.”
”Kampanjan tuloksena Aurinkomatkojen spontaani tunnettuus on kasvanut 3 prosenttia nousten 81 prosenttiin (top of mind). Aurinkomatkoista pitäminen on kasvanut 12 prosenttia (syyskuu 83% vs. elokuu 71%). Myös brändimielikuvassamme on tapahtunut positiivista kehitystä monen meille tärkeän osatekijän kohdalla”, Anna Salmi kertoo.
”Verkkopalvelun ohella olemme uudistaneet myös verkkomarkkinointimme seurannan vastaamaan muuttuneita tarpeitamme. Seuranta ja tulosten analysointi on päivittäistä, ja toiminnot ovat omassa hallinnassamme. Muista toimista ja tuloksista eristetty, puhtaasti kampanjaan kohdistettu arviointi jää historiaan, kun pääsemme arvioimaan digikenttää kokonaisuutena.”
Kuukauden Parhaat Pikselit -kilpailussa palkitaan parhaiten toimivaa displaymainontaa. Kilpailuun osallistuvat kaikki MTV3:fi:ssä ja Sub.fi:ssä esitetyt displaykampanjat. Shortlistalle pääsevät yleisön eniten tykkäämät kampanjat, ja näistä ammattilaisraati valitsee voittajan.
Raati arvostaa erityisesti töitä, joissa on saavutettu erinomaisia tuloksia joko huomioarvon, CTR:n, sitouttamisen, ratkaisun parissa vietetyn ajan tai muun vastaavan mittarin osalla. Tuloksellisuuden lisäksi raati arvioi myös ratkaisun luovaa toteutusta.
Voittajakampanjat julkistetaan Spotti.fi:ssä.
Elo-syyskuu 2011
Kuukauden Parhaat Pikselit
Mainos:
Aurinkomatkat ”Kaikki matkat saman auringon alta”
Mainostaja: Aurinkomatkat Oy
Myynti- ja markkinointijohtaja Anna Salmi
Online-markkinointipäällikkö Eva Anttila
Onlinemyyntipäällikkö Lotta Wesamaa
Markkinointipäällikkö Sanna Forsström-Hack
Suunnittelu ja tuotanto: Skandaali
Producer: Riikka Pasanen
Art Director: Jarkko Matikainen, Suvi Kinnarinen
Copy: Henna Rinnekangas
Graphic Designer: Kaisa Kirmanen
Illustration: Päivi Ikonen
Flash-tuotanto: iNoob
Mediatoimisto:
Toinen Helsinki Oy
tuottaja Jenni Kanerva
suunnittelija Seija Hakala
Raati:
strateginen suunnittelija Ida Virkki / Dagmar Oy
suunnittelija Iikka Maunumaa / TBWA Helsinki Oy
tuotepäällikkö Emma Halmekoski /MTV Oy